نخستین نشست تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و چین برگزار می‌شود

هم‌زمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

0

با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست تجاری و فناوری شرکتهای دانش بنیان ایران و چین 19 تا 23 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک هیات فناوری متشکل از 50 شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور در حوزه های مختلف به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین سفر می کنند.

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان، یکی از پهناورترین کشورهای دنیا و یکی از شرکای سنتی و استراتژیک ایران، مقصد مناسبی برای توسعه تعاملات بین المللی شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق محسوب می شود. با توجه به روابط تجاری فعلی ایران و چین که بیشتر مبتنی بر واردات محصولات غیرنفتی و صادرات محصولات نفتی است، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان کشور و تغییر رویکرد همکاری تجاری با چین از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان، منجر به بهبود تراز تجاری بین دو کشور خواهد شد.

در همین راستا مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد برآمده است که در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین، نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور را نیز به این کشور اعزام کند تا نشست های رو در رو بین شرکت های ایرانی و چینی برگزار شود.

این نشست همزمان با برگزاری بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه حوزه فناوری چین با نام CHTF (China High Tech Fair) در شهر شنزن برگزار می شود. امسال نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری برای پنجمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه CHTF برپا خواهد شد.

برگزاری نشست تجاری و فناوری میان شرکتهای دانش بنیان ایرانی و شرکت های چینی در دو شهر شانگهای و شنزن، بازدید از مجموعه های فناوری کشور چین به ویژه پارک صنعتی سوژو و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین، به عنوان برنامه های اصلی سفر شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

شرکت های متقاضی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کنند و یا با شماره های 18-63103313 تماس بگیرند تا در ترکیب هیات اعزامی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.