بازدید وزیر امور بین‌الملل حزب حاکم چین از پارک فناوری پردیس

با همراهی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد؛

0

به گزارش روبط عمومی پارک فناوری پردیس، سونگ تائو، وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین، امروز به همراه «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پارک فناوری پردیس، بازدید کرد.

در این برنامه، پس از دیدار دو جانبه سونگ تائو و سورنا ستاری،‌ وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس، بازدید کرد و با محصولات دانش بنیانی که شرکت‌های مستقر در پارک تولید کرده‌اند، آشنا شد.

سورنا ستاری در این بازدید گفت: من خوشحالم که هر هیئت خارجی که به ایران می‌­آید، یکی از مکان‌هایی که تقاضای بازدید از آن را دارد، پارک فناوری پردیس است.

وی ضمن اشاره به اینکه سطح تکنولوژی­‌هایی که در پارک فناوری پردیس وجود دارد، بسیار بالاست، افزود: در طی سال گذشته، بیش از 1000 بازدید کننده از پارک فناوری پردیس داشته‌­ایم که بخشی از آنها مقامات خارجی بوده­‌اند. سطح بالای تکنولوژی و فناوری در اینجا برای آنها جالب است. خود من هم هر زمان به پارک فناوری پردیس می­‌آیم، چند محصول جدید می­‌بینم؛ این درحالی است که من زیاد از پارک دیدن می­‌کنم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن اظهار اینکه این بازدیدها باعث اعتلای وجهه ایران در سطح بین المللی می‌­شود، گفت: بازدیدهای هیئت­‌های خارجی از پارک فناوری پردیس، باعث تغییر وجهه ایران از کشوری که فقط نفت و گاز دارد، به کشوری که منابع انسانی متخصص و با اعتماد به نفس دارد و کشوری که صاحب تکنولوژی­‌های سطح بالا در حوزه‌­های مختلف است، می‌­شود. ما در اینجا به آنها آینده اقتصادی این کشور را نشان می­‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سونگ تائو نیز در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور در حوزه علم و فناوری بیان کرد: اهمیت ایران به حوزه علم و موضوع علم و فناوری قابل توجه و تقدیر است. روابط بین و کشور از گذشته دور وجود داشته است و جاده ابریشم مسیر این همکاری را هموار می کرد. اما امروز این همکاری ها با ابتکاری به نام «یک کمربندیک جاده» در حال توسعه است.

وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین بیان کرد: با وجود تحولات بین المللی و چالش ها اما اراده چین برای توسعه روابط با ایران تغییر نکرده است و در شرایط فعلی از توسعه بیشتر روابط با ایران استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از اقدامات ایران برای دفاع از منافع قانونی خود دفاع می کنیم. فشارهایی که امریکا بر چین و ایران وارد می کند، موفق‌آمیز نخواهد بود. در این سفر متوجه شدم ایران نه تنها صادر کننده نفت و گاز است بلکه در حوزه علم و فناوری نیز پیشرفته است. 

تائو افزود: حزب حاکم چین اندیشه توسعه این کشور را مطرح کرده است و نخستین اصل آن نوآوری است. زیرا معتقدیم موتور اصلی توسعه آینده علم و فناوری موضوع نوآوری است. و دو کشور در این زمینه دارای ظرفیت های همکاری فراوانی هستند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.