پویش نفس به کمک کادر بیمارستانی می‌رود

گفتگو با سفیر جمع‌آوری مالی زیست‌بوم فناوری در پویش نفس

0

بخش خصوصی با حمایت کامل اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی، پویش نَفَــس را راه‌اندازی کرده است. پویش نفس با هدف گذار از وضعیت پیش آمده برای مردم و کسب‌‌وکارها کار خود را آغاز کرد.  در این‌ روزها، نوآوری، فناوری و سلامت، دغدغه مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

از آنجا که پویش نفس، با همکاری ارکان مختلف اقتصاد کشور کارش را شروع کرده، سراغ تعدادی از این فعالان اقتصادی که در پویش نفس فعالیت می‌کنند رفته و درباره عملکرد این کمپین با آن‌ها گفتگو کردیم.

احسان مدیری، یکی از فعالان اقتصادی و سفیر جمع آوری مالی زیست بوم فناوری در پویش نفس است. از او خواستیم تا درباره پویش نفس حضور کراد فاندینگ‌ها در این پویش توضیحاتی دهد.

مدیری به خبرنگار شنبه‌پرس گفت:« یکی از اهداف کمپین نفس کمک به کادر بیمارستانی و کلینیکی و خانه های بهداشت در مواجه با ویروس کرونا است.مصرف روزانه مواد مصرفی و بعضا یک بار مصرف در بیمارستان‌های شهرهای مختلف بالاست. این مواد مصرفی که شامل انواع ماسک ، شیلد ،لباس PPE هستند. مصرف این وسایل به قدری زیاد است که دولت به تنهایی نمی تواند از پس هزینه ، تهیه و توزیع آن بر آید. در ابتدا تعداد زیادی از صاحبان صنایع و بازرگانان عزیز با مبالغ بالایی به کمک کمپین آمدند و خرجی‌های بسیار موفق رارقم زدند.در گام بعد با همکاری استارتاپ های حوزه جمع سپاری مالی مانند مهربانه، پارس فاندینگ، کارن کراد و فاینتک، همچنین استارتاپ‌ّهای مسیریابی و یک استارتاپ در حوزه جمع آوری اطلاعات محصولات درخواستی بیمارستان‌ها توانستیم یک پروژه در چند فاز و چندین گام تعریف کنیم.»

فازهای مختلف این پروژه چه هستند؟

مدیری: این پروژه در ۲ فاز کلی تعریف شده است .فاز اول جمع آوری کمکهای خرد مالی در داخل کشور (ریال) و در فاز دوم جمع آوری کموهای خرد خارج از کشور (دیگر ارزهای رایج دنیا) می باشد . در گام اول از فاز اول سعی می‌کنیم در پلتفرم مهربانه، با کمک دیگر مهربانان حوزه جمع سپاری، به جمع آوری پول‌های خرد از ۱۰ هزارتومان که هزینه خرید ۳ عدد ماسک سه لایه است تا ۵۰۰ هزارتومان که حدود ۱۵ عدد ماسک N95  است را از سطح جامعه جمع کنیم و به کادر عزیز درمان برسانیم .

این پلتفرم‌ها توانسته‌اند موافقت اصولی فرابورس را کسب نمایند. از سویی دیگر ارتباط این پلتفرم‌ها با سرمایه‌گذاران از طریق کسب‌وکارهایشان تسهیل‌گر است. پلتفرم‌های حوزه جمع سپاری مالی، جهت تامین مالی جمعی بستری مطمئن برای جمع آوری پول‌های خرد هستند چون قابلیت رهگیری وجوه جمع شده برایشان وجود دارد و نهاد ناظر برفرآیندهایشان نظارت می‌نماید. در همین راستا آن‌ها می‌توانند در زمینه جمع آوری کمک‌های عام المنفعه خرد موثر باشند.

در فاز اول چند گام دیده ایم. در گام اول درخواست‌های جمع آوری شده در مورد نیازهای بیمارستان‌ها توسط کارگروه ۵ کمپین نفس را با کمک کارگروه ۷ قیمت‌گذاری می‌کنیم و آن‌ها به کمک پارس فاندینگ تبدیل به پکیج‌های مشخصی می‌شوند که برروی پلتفرم مهربانه به اشتراک می‌گذاریم.

پس از جمع آوری مبلغ مورد نظر توسط کارگروهای خرید داخل و تامین خارج، موارد تامین و برای بیمارستان‌ها مورد نظر در سطح کشور ارسال می‌گردد و گزارش آن با شفافیت بالا در سایت قرار می‌گیرد .

در گام دوم توسط اپلیکیشن مدرپ درخواست‌های بیمارستان‌ها،کلینیک‌ها و خانه‌های بهداشت جمع‌آوری می‌شوند .

در گام سوم با استفاده از پلتفرم‌های مسیر‌یابی مانند نشان و بلد نیازهای بیمارستان‌ها برروی نقشه نمایش داده می‌شود. در چنین شرایطی هر فرد می‌تواند به بیمارستان یا کلینیک استان، شهر یا محل خودش کمک کند. در فاز دوم نیز با کمک چند استارتاپ، امکان دریافت کمک‌های ایرانیان عزیز خارج از کشور را فراهم خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.