مسیر ناهموار سافت‌بانک برای راه‌اندازی ویژن فاند ۲

مدیر اجرایی سافت‌بانک از تمایل این گروه برای راه‌اندازی صندوق ویژن فاند ۲خبر داده است.

0

گروه ژاپنی سافت‌ بانک، به رغم مشاجرات اخیری که داشت، کمامان به سناریوی سرمایه‌گذاری در سراسر جهان بسیار خوش‌بین است. در همین راستا، وی‌ورک یکی از مهم‌ترین نمونه‌های آن به شمار می‌‌رود. این کمپانی به منظور دست یافتن به یک رشد سالم و ارائه یک تصویر خوش‌بینانه، پول نقد خود را تزریق کرده و طبق گزارش‌ها، از ماه اکتبر ۲۰۱۹ مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار را در سرمایه‌گذاری‌های جدید وارد کرده است.

گفته می‌شود این کار با هدف بازگرداندن اعتبارنامه‌های آنهاست، ضمن اینکه در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران برای جانشین ویژن فاند هستند. همچنین گفته شده است که قصد دارند ۲.۵ میلیارد دلار دیگر از پول خود را نیز سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق سرمایه‌گذاری ویژن فاند سافت‌بانک، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار روی شرکت‌های پیشرو سرمایه گذاری کرده است. این صندوق بیشتر در حوزه‌هایی مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، رباتیک، زیرساخت ارتباطات، ارتباطات از راه دور، بیوتکنولوژی، نرم‌افزارهای ابری و فناوری‌های مالی سرمایه‌گذاری می‌کند.

اخیرا مدیر اجرایی سافت‌بانک از تمایل این گروه برای سرمایه‌گذاری بیشتر خبر داده است تا بتوانند پورتفولیوی مناسب خود را برای ارائه به سرمایه‌گذاران داشته باشند. به همین دلیل نیز به فکر تأسیس صندوق ویژن فاند دوم هستند.

پیش از این مشخص شده بود که این شرکت قصد دارد ۱۰۸ میلیارد دلار برای صندوق ویژن فاند ۲ جمع‌آوری کند و ۳۸ میلیارد از مال خود را نیز برای این منظور اختصاص دهد. اما بعدا مدیر اجرایی شرکت اعلام کرد که سرمایه‌گذاران نگران ۱۰۰ میلیارد دلار اول ویژن فاند بودند که این امر راه‌اندازی ویژن فاند ۲ را به تأخیر انداخت.

اگرچه آخرین سرمایه‌گذاری‌های ویژن فاند ۲، در یک تضاد جدی با جمع‌آوری سرمایه ویژن فاند اولیه قرار گرفتند، چراکه آن صندوق توانست در ماه می ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ میلیارد دلار را به سرعت جمع‌آوری کند؛ اما سافت‌بانک به طور جدی در صدد راه‌اندازی ویژن فاند ۲ است.

منبع:  dazeinfo

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.