حضور ۵۰۰ استارت آپ در الکامپ ۹۸

رسول سراییان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای خبر داد؛

0

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه الکامپ بزرگترین نمایشگاه فناورانه کشور است از حضور فناوری های جدید در کنار صنایع مختلف کشور در نمایشگاه الکامپ خبر داد.

به گزارش شنبه پرس، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه الکامپ، گفت: به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، برای ایجاد انگیزه و امید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شعار امسال نمایشگاه الکامپ «آینده بهتر» درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع برگزار می شود، افزود: این میزان مساحت نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد و امیدواریم هم از بعد کیفی و هم از بعد کمی امسال الکامپی متفاوت داشته باشیم.
سراییان با اشاره به اینکه در حدود ۵۰۰ استارت آپ در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ شرکت می کنند، تصریح کرد: حضور این تعداد استارت آپ در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی بخش الکامپ ‌ترندز را یکی از بخش های جدید این نمایشگاه معرفی کرد و افزود: شرکت هایی که در۱۰ فناوری جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند اینترنت اشیا، بیگ دیتاها، فضایی، هوش مصنوعی و فناوری هایی که در لبه تکنولوژی قرار دارند در سالنی به صورت مجزا با عنوان الکامپ ترندز حضور دارند.
دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اهمیت اشتغال در این حوزه تاکید کرد: برای همین منظور بخشی با عنوان الکام جابز یا مشاغل الکامپی در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده تا در این بخش شرکت هایی که نیازمند نیروی انسانی در این حوزه هستند با متخصصان و افراد جویای کار در این حوزه ارتباط بگیرند و این بخش بتواند در ایجاد اشتغال در این حوزه موثر باشد.
وی بخش «توان تک» را مخصوص توان یابان معرفی کرد و افزود: در این بخش شرکت هایی که توسط توان یابان راه اندازی و مدیریت می شود و همچنین شرکت ها و استارتاپ هایی که به وسیله فناوری اطلاعات خدمتی به توان یابان ارائه می کنند نیز در این بخش حضور دارند.
سراییان از بخش الکامپ تاکز به عنوان یکی دیگر از بخش های نمایشگاه الکامپ ۹۸ یاد کرد و گفت: الکامپ تاکز مکانی برای سخنرانی افراد نوآور و باتجربه در این حوزه است تا مردم بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.
وی با اشاره به حضور اپراتورهای تلفن همراه در نمایشگاه الکامپ افزود: سالنی با عنوان دولت هوشمند از طرف سازمان فناوری اطلاعات مانند سال های گذشته در نمایشگاه در نظر گرفته شده که دستگاه های دولتی آخرین دستاوردهای خود در این حوزه را ارائه می کنند.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران با اشاره به اهمیت حضور استارت آپ ها در بخش الکامپ استارز، تصریح کرد: برخی از استارت آپ ها در این نمایشگاه تسهیلاتی را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته اند که در صورت نهایی شدن، اعلام می شود.
وی از حضور بخش فناوری اطلاعات شهرداری تهران در سالن استارت آپ های الکامپ ۹۸ خبر داد و افزود: این بخش با هدف ارتباط با استارتاپ ها برای رفع نیازمندی های شهرداری تهران در سالن استارت آپ ها حضور می یابد.
سراییان درباره تاثیر تحریم ها بر کیفیت حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه الکامپ امسال و اقدامات سازمان نظام صنفی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه الکامپ نیز گفت: با موافقت شرکت نمایشگاه های بین المللی برای شرکت های ایرانی که محصولات خارجی را در ایران تولید می کنند و همچنین شرکت های خارجی تخفیف ۳۰ درصدی برای حضور در نمایشگاه به عنوان مشوق در نظر گرفته شده و امیدواریم که الکامپ بیست و پنجم نسبت به نمایشگاه های قبلی با کیفیت و استقبال بهتری برگزار شود.
وی با بیان اینکه استارت آپ ها به سه صورت در نمایشگاه حضور دارند، افزود: یک دسته استارت آپ هایی هستند که بالغ شده اند و دسته ای دیگر که فقط با یک پنل در نمایشگاه حضور دارند و گروه دیگری از آنها نیز با حضور در بخش آوردگاه سرمایه الکامپ برای ارتباط با سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها به دنبال توسعه کسب و کارهای خود هستند.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران درباره تاثیر نمایشگاه الکامپ بر میزان موفقیت استارت آپ ها در آینده، گفت: نمایشگاه الکامپ برای استارت آپ ها می تواند یک نقطه آغاز باشد و استارت آپ ها در این نمایشگاه می توانند با سرمایه گذران در این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشند و ایده و محصول خود را برای سرمایه گذاری و توسعه آن معرفی کنند، در حقیقت نمایشگاه این ارتباط را تسهیل می کند.
وی با اشاره به ارزیابی ۱۲ محور برای نخستین بار در نمایشگاه الکامپ، افزود: برترین نوآوری و ایده برتر، طراحی و غرفه سازی برتر، جدیدترین دستاورد نرم افزاری و سخت افزاری، برترین الکامپ استارز و توان تک، برترین ارائه در الکامپ تاکز، برترین شرکت در مسوولیت های اجتماعی، کارآفرینی، برترین غرفه کمتر از ۵۰ متر، برترین خدمات در حوزه دولت الکترونیکی و تقدیر از حامیان الکامپ، از محورهایی است که در این نمایشگاه ارزیابی می شود و منتخبان یک ماه بعد از الکامپ در رویدادی معرفی می شوند.
سراییان با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ فقط نمایشگاه صنعت ICT نیست، تصریح کرد: نمایشگاه الکامپ نمایشگاه بزرگترین رویداد فناورانه کشور است چراکه تمام صنایع را با خود درگیر می کند که از بانک تا صنایع حمل و نقل و فناوری های مانند اینترنت اشیا، بانکداری و هوشمند سازی در آن شرکت دارند و این فرصت خوبی است که نقش فناوری اطلاعات را در صنایع کشور ببینیم و این شروعی می تواند برای رونق کسب و کار و اشتغال و در نهایت توسعه و رفاه بیشتر مردم باشد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.