تعهد 140 میلیون دلاری علی‌بابا برای مبارزه با کرونا

پلتفرم پزشکی علی‌بابا راه‌اندازی شد

0

علی‌بابا پلتفرمی را برای مبارزه با کرونا راه‌اندازی کرد. با گسترش ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای دنیا، برخی شرکت‌های تکنولوژی اقداماتی را برای مقابله با این ویروس انجام داده‌اند. در این میان می‌توان به شرکت  تایوانی فاکس‌کان اشاره کرد. این شرکت که بزرگترین تولید کننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی است به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر کاربری داده و ماسک تولید می‌کند.

شرکت‌های چینی قدرتمند در حوزه تکنولوژی هم‌راستا با دیگر شرکت‌های فناوری در سراسر دنیا قدم‌هایی را برای مقابله با ویروس کرونا برداشته‌اند. جدیدترین اقدام در این زمینه را شرکت علی‌بابا انجام داده است. علی‌بابا متعهد شده 140 میلیون دلار برای خرید تجهیزات پزشکی از سراسر نقاط جهان هزینه کند. این شرکت همچنین تیم‌هایی را برای انجام بهتر کارها به شهرهای مختلف چین می‌فرستد.

شرکت تجارت الکترونیک علی‌بابا در راستای مبارزه با ویروس کرونا پلتفرمی جهانی راه‌اندازی کرده است.پلتفرم تازه علی‌بابا با هدف سرعت بخشیدن به خدمات پزشکی کار خود را آغاز کرده است. مدل کسب‌وکار این پلتفرم تجارت به تجارت(b2b)  است. این کمپانی برای نابودی ویروس کشنده کرونا با بخش‌های پزشکی در سراسر دنیا ارتباط برقرار می‌کند.

 

وبسایت تجارت به تجارت علی‌بابا ارتباطی مستقیم میان بخش‌های پزشکی و تیمی از پزشکان متخصص بیماری‌های عفونی برقرار می‌کند. به این وبسایت پلتفرم جهانی منابع مستقیم علی‌بابا می‌گویند. در این سایت پزشکان به تبادل نظر در خصوص ابزارهای پزشکی و خدمات بیمارستانی مورد نیاز می‌پردازند.

علی‌بابا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده نیازهای پزشکی، محصولات بیمارستانی و اطلاعات لازم درباره بیماری کرونا را جمع‌آوری می‌کند. داروسازان و تولیدکنندگان محصولات پزشکی می‌توانند از اطلاعات علی‌بابا استفاده کنند. زمانی‌که محصولی مجوزهای لازم را دریافت کرد و به مرحله تولید رسید؛ علی‌بابا به شرکت تولیدی کمک می‌کند کالای پزشکی خود را به بیمارستان‌ها تحویل دهد. همچنین پلتفرم جهانی علی‌بابا با توجه به نیازهای حیاتی بیمارستان‌ها این محصولات را به فروش می‌‌رساند.

ویروس کرونا که چندی پیش در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد براساس آمار شبکه خبری  تاکنون 28 هزار نفر را  مبتلا کرده و بیش از 1000 کشته به جا گذاشته است. سازمان بهداشت جهانی درمورد این ویروس به دولت‌ها هشدار داده است. این سازمان همچنین وضعیت کنونی جهان را موقعیتی اضطراری اعلام کرده و از دولت‌ها خواسته در صورت مشاهده این بیماری در سرزمین‌هایشان آماده کنترل کرونا باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.