شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت‌های کشور را در نظر بگیرند

0

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمی با مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش بنیان گفت: «تردید نکنید که نگاه‌ها به سمت این است که شرکت‌های دانش‌بنیان چه کاری می‌توانند انجام دهند. ما به دنبال این هستیم که شما چه پیشنهادهایی می‌دهید تا دست اندازها را از جلوی روی شما برداریم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز از پارک فناوری پردیس بازدید کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمی با مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش بنیان گفت: «تردید نکنید که نگاه‌ها به سمت این است که شرکت‌های دانش‌بنیان چه کاری می‌توانند انجام دهند. ما به دنبال این هستیم که شما چه پیشنهادهایی می‌دهید تا دست اندازها را از جلوی روی شما برداریم.»

به گزارش شنبه پرس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بندپی استاندار تهران، عصر امروز از پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

در این بازدید رئیس مجلس و هیئت همراه ابتدا از نمایشگاه محصولات فناورانه بازدید کردند و سپس به سالن مرکز همایش‌های پارک فناوری پردیس رفته و با مدیران و کارمندان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی دیدار کردند.

در ابتدای مراسم، صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، ضمن خیر مقدم به رئیس مجلس شورای اسلامی، به بیان دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مشکلات پیش‌روی پارک فناوری پردیس پرداخت.

بیان جریان‌سازی‌های پارک فناوری پردیس در جهت کمک به حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد فضای نوآوری، کارآفرینی و‌ پیشنهاد تبدیل پارک به یک منطقه ویژه اقتصادی از جمله مواردی بود که صفاری‌نیا در سخنان خود به‌آن اشاره کرد.

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز اظهار داشت: « وجود یک اکوسیستم در اقتصاد دانش‌بنیان مهم است و در این میان پول حرف اول را نمی‌زند. آنچه اهمیت دارد، دسترسی به منابع مالیِ بخش خصوصی و فرهنگ سرمایه‌گذاریِ خطر‌پذیر است که در دستیابی به اقتصاد دانش بنیان اهمیت به‌سزایی دارد.»

او ادامه داد: «اولین کارخانه نوآوری در آزادی توسط بخش خصوصی ایجاد شده است و ما در کارخانه آزادی انتظار داریم بیش از 3000 نفر حضور پیدا کنند. »

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود با بیان اینکه تحریم‌ها یک مشکل برای کشور است، اما فرصت‌های خوبی را هم فراهم می‌کند، گفت:‌« وزارت‌خانه‌ها تا پیش از این دست‌ودلبازانه به سمت خریدهای خارجی می‌رفتند، اما تحریم‌ها کمک کرد  این حرکت‌ها به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر جهت دهند.»

لاریجانی افزود:‌ «تردید نکنید که نگاه‌ها به این سمت است که شرکت‌های دانش‌بنیان چه کاری می توانند انجام دهند.ما به دنبال این هستیم که شما نیز پیشنهادهایی بدهید تا دست‌اندازها را از جلوی روی شما برداریم.»

او اظهار داشت:‌ «استقبال می‌کنیم تیمی از طرف آقای ستاری پیشنهاداتی ارائه دهند تا مواردی از قانون به نفع شرکت‌های دانش بنیان و پارک تصویب شود.»

لاریجانی ادامه داد:« مجلس مشکلی ندارد تا منافعی که در مناطق ویژه وجود دارد، برای استارتاپ‌ها نیز ایجاد شد. مانند معافیت مالیاتی یا مسئله ارزش افزوده. لازم است این موارد را در قانون تصویب کنیم تا پارک و شرکت‌های دانش بنیان از منافع مناطق ویژه اقتصادی بدون آنکه فرایند دشواری را متحمل شوند،‌ استفاده کنند. »

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به شرکت‌های دانش بنیان اضافه کرد:‌ «ما دخالت می‌کنیم تا مشکلاتی که در حوزه قانون است، برای شما آسان شود. شما نیز باید در بخش‌هایی که کشور نقص دارد، حضور پیدا کنید و در این موارد اولویت‌های کشور را در نظر بگیرید. به طور مثال بخش خودرو برای ما اولویت دارد.

او در پایان گفت:« ‌در حال حاضر کشور در تحریم به سر می‌برد، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی خودشان می‌آیند به سمت شرکت‌های دانش بنیان. ‌آقای ستاری اگر کانال‌ها و پل‌ها را هماهنگ کند، ارتباط‌های خوبی به وجود می آید و این ارتباط‌‌ها اتفاقات خوشایندی را رقم می زند.»

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.