پل نوآوری دیجی‌کالا نکست؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

0

پل نوآوری دیجی‌کالا نکست، با هدف حمایت از پژوهش‌های دانشگاهیان، تشریح موضوعات پروژه‌ها، پنل گفت‌وگو دو طرفه بین مدیران، اساتید و دانشجویان به منظور رفع چالش‌های صنعت در زمان حال و آینده است.

به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، رویداد پل نوآوری به منظور ایجاد پل ارتباطی میان دیجی‌کالا و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مخاطبان اصلی این رویداد، دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاهی هستند.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار بر وضعیت اقتصادی هر جامعه‌ای است. در دانشگاه‌ها افراد متخصصی تربیت می‌شوند که می‌توانند با به‌کارگیری علم خود در صنعت، باعث رشد آن شوند. در نتیجه اگر بین صنعت و دانشگاه در جامعه ارتباطی وجود نداشته باشد، ایده‌ها و پروژه‌های دانشگاهی در کتابخانه دانشگاه‌ها باقی می‌مانند و امکان استفاده از فناوری‌ها و علم روز دنیا در صنعت امکان‌پذیر نخواهد شد.

در کشور ما با وجود اینکه تعداد مقالات علمی در بیشتر زمینه ها بالا است و به عنوان مثال در زمینه هوش مصنوعی رتبه اول را در بین کشورهای اسلامی و رتبه ۱۶ را در همه دنیا داریم، اما کسب‌وکارهای بسیار کمی بر پایه  فناوری‌های نوآور در ایران وجود دارد. به همین منظور، دیجی‌کالا نکست با همکاری و حمایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه رویدادهایی به نام «پل نوآوری» را برگزار می‌کند.

پل نوآوری، رویدادی است که دیجی‌کالا نکست به منظور ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت در دانشگاه‌های مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این رویدادها، حمایت از پژوهش‌های دانشگاهیان، تشریح موضوعات پروژه‌ها، پنل گفت‌وگو دوطرفه بین مدیران، اساتید و دانشجویان به منظور رفع چالش‌های صنعت در زمان حال و آینده است. در این رویدادها سخنران‌هایی از مدیران ارشد شرکت‌های مطرح از جمله دیجی‌کالا، اساتید مطرح دانشگاه‌ها، مدیران سازمان‌های فناور و… حضور دارند و چالش‌های موجود در صنایع مختلف را مطرح می‌کنند.

واحد پژوهش دیجی‌کالا نکست با پایان‌نامه‌ها و تحقیقاتی که قابلیت تجاری‌سازی و ایجاد نوآوری در بازه‌های زمانی مختلف یک تا دو ساله، سه تا پنج ساله و شش تا ده ساله داشته باشند، همکاری و از این طرح‌ها حمایت مالی، معنوی و زیرساختی خواهد کرد. در واقع، این پایان‌نامه‌ها چالش‌های فعلی شرکت‌های فناور در صنایع مختلف و نیازهای داخلی و بین‌المللی در سال‌های آینده را برطرف خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان این رویداد این فرصت را خواهند داشت که پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در جهت تجاری‌سازی و ایجاد نوآوری سوق دهند و از حمایت سازمان‌ها و سرمایه‌گذاری آنها بهره‌مند شوند. همچنین امکان ارتباط مستقیم با مدیران گروه دیجی‌کالا و فرصت شبکه‌سازی در این زمینه را دارند و در صورت تمایل می‌توانند در کمپ استارتاپی هوش مصنوعی شرکت کنند و از حمایت‌های دیجی‌کالا نکست از استارتاپ‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

نخستین رویداد پل نوآوری در اسفند ۱۳۹۷ در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد و دومین رویداد پل نوآوری ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهد بود. همچنین رویدادهای بعدی در آذر ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. دکتر روح الله رحمانی، معاون نوآوری دیجی‌کالا و رئیس هیات مدیره دیجی‌کالا نکست، دکتر حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آقای امیر صالحی، مدیرعامل دیجی‌کالا نکست، دکتر حمیدرضا زرندی، مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، سخنرانان دومین رویداد پل نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.

شرکت در این رویداد شرایط خاصی ندارد و همه علاقه‌مندان، متخصصان و پژوهشگران رشته‌های تحصیلی مختلف فنی، علوم پایه، علوم انسانی و مدیریت می‌توانند به صورت رایگان در این رویداد شرکت کنند. لطفا برای شرکت در برنامه از اینجا ثبت‌نام کنید.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.