همایش علمی حکیم عمر خیام با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نیشابور برگزار شد

0

به گزارش شنبه پرس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۸ اردیبهشت‌ سال جاری همزمان با روز گرامی‌داشت حکیم عمر خیام، نیشابور زادگاه این دانشمند ایرانی میزبان سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و همراهانش شد.

همایش علمی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری ریاضیدان، شاعر و ستاره‌شناس، با هدف ترویج الگوی شخصیت جامع این دانشمند برای نسل جوان با حضور جمعی از دانشگاهیان، خیام‌شناسان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

افتتاح مرکز نوآوری نیشابور

ستاری در ابتدای ورود به نیشابور به پارک علم و فناوری این شهر رفته و مرکز نوآوری این پارک را افتتاح کرد. او در ادامه فناوران مستقر در این پارک را دیدار و به گفت‌وگو و تبادل نظر با آنها پرداخت. لازم به ذکر است که فین تک، صنایع شیمیایی، صنایع دستی، محصولات غذایی، دارویی، برق و الکترونیک از محصولات در حال رشد پارک علم و فناوری به حساب می‌آیند.

در ادامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در میان جمع دانشگاهیان از الزامات تکرار تجربه ظهور دانشمندان برجسته‌ای چون خیام و دیگر عالمان و بزرگان نیشابورگفت. همچنین قرار است او در حاشیه نشست از شهرک صنعتی خیام و دو شرکت دانش‌بنیان شرق صنعت نیشابور و متالوژی پودر خراسان دیدن کند تا از دغدغه‌ها و لازمه‌های رونق تولید آگاه شود. بازدید از مجتمع اخترشناسی و افلاک نمای خیام که یکی از بزرگترین طرح‌های پژوهشی در حال ساخت نیشابور است بخشی دیگر از برنامه سفر یک روزه کاروان علمی و فناوری به این شهر است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.