نوآوردگاه فازی و سیستم‌های هوشمند در کرمان برگزار می‌شود

9 تا 11 اسفند و به میزبانی دانشگاه شهید باهنر

0

کرمان اسفندماه میزبان کنگره سیتم‌های فازی و هوشمند ایران است. اما این میزبانی به همین کنگره و تئوری بودن ختم نمی‌شود، بلکه قرار است در حاشیه آن افرادی در حال تیم‌سازی و کارعملی باشند. در همین باب نوآوردگاهی دیگر در کرمان رقم خواهد خورد. این بار نوآوردگاه در سه بخش، حضور در بخش نمایشگاهی کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی و ارائه به سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد.

کرمان 9 تا 11 اسفند میزبان کنگره سیستم‌های فازی و هوشمند ایران است. اما این میزبانی به همین کنگره ختم نمی‌شود، بلکه قرار است در حاشیه آن افرادی به تیم‌سازی و کار عملی بپردازند. نوآوردگاه در سه بخش نمایشگاهی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه به سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد. موضوع این رویداد سیستم‌های فازی و هوشمند است.

 

منطق فازی چیست

منطق فازی روشی برای پردازش وقایع غیرقطعی ارائه می‌کند؛ شبیه آنچه که افراد در طبیعت و زندگی روزمره با آن در ارتباطند. منطق فازی با مقادیر غیرقطعی و تقریبی سروکار دارد و برای طراحی سیستم‌های خبره “expert systems”  به کار می‌رود. سیستم‌های خبره قوانین جهان واقع را شبیه‌سازی می‌کنند. کنترل خودکار ترافیک، دوربین‌های فیلمبرداری، ماشین‌های لباسشویی هوشمند، سیستم‌های تشخیص هویت از روی اثر انگشت یا تصویر مردمک چشم و غلط‌یاب تایپی در نرم‌افزارهای ویرایش متن مانند  MS-Word  نیز در حوزه منطق فازی است.

 

بخش نمایشگاهی

این قسمت در لابی کنفرانس سیستم‌های فازی در مسیر رفت‌وآمد شرکت کنندگان کنفرانس و مقامات دولتی و خصوصی است که افراد و یا تیم‌ها می‌توانند دستاوردهای خود را به صورت نمایشگاهی در این زمینه به عرضه بگذارند.

 

بخش کارگاهی

این قسمت دارای بلیطی جداگانه است شامل 3 کارگاه آموزشی با موضوعات توسعه محصولات جدید با نگرش مهندسی سیستمی، مدل کسب‌وکار استارتاپی با رویکرد هوش مصنوعی و منطق فازی و نحوه ارائه مؤثر به سرمایه گذار. اساتید این کارگاه‌ها دکتر مسعود رشیدی‌نژاد دکترای مدیریت و بهینه‌سازی انرژی، دکتر ایمان شفیعی‌نژاد دکترای هوا فضا با گرایش هوش مصنوعی و حامد حامدیان مدیر نوآوردگاه هستند.

 

ارائه به سرمایه‌گذار 

این بلیط روز جمعه ساعت ۹ لغایت ۱۲ کاربرد دارد و در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، افراد و تیم‌ها محصولات و دستاوردهای خود را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی ارائه می‌دهند. شرکت کنندگان با  این بلیط فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذارانی خواهند داشت که پس ازین احتمالا به سختی تکرار خواهد شد. دکتر رضا کلانتری نژاد؛ مدیر عامل شتابدهنده شزان، دکتر روح الله رحمانی، مدیر توسعه و نوآوری شرکت ایرانسل و دکتر فرهنگ فصیحی، معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی از داوران این بخش نوآوردگاه هستند.

 

حوزه‌های مورد پذیرش

منطق و ریاضیات فازی، سیستم‌های فازی در مهندسی، آمار و احتمال در محیط فازی، بهینه‌سازی و تصمیم‌گیری در محیط فازی، سیستم‌های فازی در علوم انسانی، سیستم‌های فازی در اقتصاد و مدیریت، علوم پزشکی و سیستم‌های فازی، سیستم‌های فازی در علوم کشاورزی، هوش محاسباتی و هوش مصنوعی، داده کاوی، بیوانفورماتیک، محاسبات نرم، علوم شناختی، بینایی ماشین و پردازش تصویر حوزه‌های ایده‌پردازی و ارائه دستاوردهای این نوآوردگاهند.

این رویداد توسط نوآوردگاه، دانشگاه شهید باهنر کرمان و انجمن سیستم‌های فازی ایران در تاریخ نهم لغایت یازدهم اسفندماه در دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌گردد. هم اکنون می‌توانید بلیط رویداد را با کد تخفیف NEKO از طریق لینک رزرو نموده و از این فرصت کسب وکاری استفاده کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.