مسیر رشد ایران با سرعت دنبال می‌شود

0

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با حضور در اینوتکس 2024 از این نمایشگاه دیدار کرد.
سخنگوی دولت در نشست خبری اظهار داشت: «این نمایشگاه فضای خوبی ایجاد کرده که مجموعه دولت با فناوری های جدید آشنا شود و هم فضای خوبی برای اهالی اکوسیستم استارتاپی است تا بیشتر با هم آشنا شوند. سرعت نوآوری در این خانواده بسیار بالاست و خوشحالم که هر بار که می‌آییم، نگاه های جدید و محصولات جدید می‌بینیم و احساس مسئولیت می‌کنیم که بیشتر از قبل به آنها کمک کنیم.»
بهادری جهرمی افزود: «اهالی فناوری می‌خواهند اثر ملموس محصولاتشان در میان جامعه و صنعت دیده شود و ما هم بار مسئولیت مضاعفی احساس می‌کنیم. خوشبختانه حتی نوجوانان هم به این فضا علاقه دارند و صاحب ایده و محصول هستند و خدا قوت می‌گویم.»
سخنگوی دولت ادامه داد: «تا وقتی اهالی اکوسیستم با این سرعت و امید در حال پیشرفت هستند، مطمئنیم که سرعت رشد ایران بالاست و آینده زیباست. دولت می‌داند این پیشرفت لازمه اهمیت دادن دولت به این فضا است.»
او در پاسخ به سوالی درباره حمایت دولت گفت: «سال گذشته دوازده آیین نامه برای دستگاه هایی که بیشتر قابلیت سرمایه گذاری داشتند، مانند وزارت نفت، بهداشت و… تصویب کردیم. یکی از محورهای اساسی این آیین نامه ها، الزام آنها به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است. گزارش هایی که از این آیین‌نامه ها می‌گیریم قابل قبول است. البته از تمام ظرفیت استفاده نکردیم ولی در مسیر خوبی هستیم. تا این زمان، حدود یک میلیارد دلار قرارداد در وزارت نفت با شرکت های دانش بنیان اجرایی شده است.»
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال درباره به مشکل خوردن این نوع قراردادها اظهار داشت: «مسیر و روندی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری داریم که این مشکلات را حل می‌کند؛ مهم نگاه دولت است که اشتیاق داریم تا این روابط بشود.»
او درباره ارائه چالش از سوی دولت و درخواست راه حل از شرکت‌های استارتاپی در نمایشگاه اینوتکس گفت: «رویدادهای اینچنینی از سوی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در طول سال برگزار می‌شود. ما هم استقبال می‌کنیم که در این نمایشگاه هم اینچنین باشو. اما ماهیت و هدف نمایشگاه این بوده که افراد خلاق بیایند و ذهن ما را باز کنند».
سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 از ۱۸ام تا ۲۱ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.