فیس‌بوک امکان مشاهده کمتر تبلیغات سیاسی را فراهم می‌کند

فیس‌بوک اعلام کرد از تابستان امسال به کاربران آمریکایی خود اجازه می‌دهد، تبلیغات سیاسی کمتری را ببیند.

0

غول رسانه‌های اجتماعی جهان، هم‌زمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به یک تقاضای عمومی پاسخ داده و اعلام کرده است مردم می‌توانند تبلیغات سیاسی کمتری را ببینند.

فیس‌بوک اعلام کرد از تابستان امسال به کاربران آمریکایی خود اجازه می‌دهد، تبلیغات سیاسی کمتری را ببیند.

این تصمیم به دنبال منع تبلیغات سیاسی توئیتر اتخاذ شده است. ضمن اینکه گوگل نیز هدف‌بندی تبلیغات را محدود کرده است. البته فیس‌بوک اعلام کرد تبلیغات سیاسی را بررسی نکرده و هدف قرار دادن چنین پست‌هایی را محدود نخواهد کرد.

غول رسانه‌های اجتماعی جهان، هم‌زمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به یک تقاضای عمومی پاسخ داده و اعلام کرده است مردم می‌توانند تبلیغات سیاسی کمتری را ببینند.

بر همین مبنا فیس‌بوک از آپدیت‌های جدید خود مبنی بر تقویت شفافیت پیرامون تبلیغات سیاسی خبر داد. توئیتر نیز ممنوعیت‌هایی را برای پست‌های سیاسی قرار داده است و گوگل هم در همین راستا، محدودیت‌هایی را برای گروه‌های سیاسی قائل شده است.

Rob Leathern، مدیر محصول فیس‌بوک اعلام کرد: با شروع تابستان امسال، این شرکت، ابزار کنترلی دیگری را اضافه می‌کند که بر اساس آن کاربران می‌توانند تبلیغات سیاسی و اجتماعی کمتری را در فیس‌بوک و اینستاگرام مشاهده کنند. این ویژگی بر اساس سایر ابزارهای کنترلی که ما در گذشته اضافه کرده‌ایم، ساخته شده است، به این صورت که به مردم اجازه می‌دهیم تبلیغات کمتری را درباره موضوع خاصی ببینند یا علایق را حذف کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، پیش از این نیز از سیاست شرکت در زمینه تبلیغات سیاسی دفاع کرده بود.

البته فیس‌بوک تأکید کرده است، به منظور عدم مداخله در فرایند آزادی بیان در امور سیاسی، چنین پست‌هایی را بررسی نمی‌کند. این تصمیم در مقابل ۸۵ درصد از هزینه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در کمپین‌های تبلیغاتی که بیش از ۲۵۰ هزار نفر را هدف قرار داده‌اند، اتخاذ شده است.

Leathern در این زمینه افزود: در حالیکه توئیتر تبلیغات سیاسی را ممنوع کرده و گوگل نیز محدودیت‌هایی را برای هدف‌گذاری تبلیغات سیاسی قرار داده است، ما تصمیم داریم شفافیت را گسترش داده و ابزارهای کنترلی بیشتری را در اختیار مردم قرار دهیم. در نهایت ما فکر نمی‌کنیم تصمیم درباره تبلیغات سیاسی، توسط شرکت‌های خصوصی اتخاذ شود؛ بنابراین استدلال ما این است که مقرراتی در سراسر این صنعت اعمال شود.

مدیر فیس‌بوک افزود: این بدان معنا نیست که سیاست‌مدران هر چیزی را که دوست دارند، در پست‌های تبلیغاتی خود بگویند، بلکه همه کاربران باید قوانین مربوط به منع محتوای خشونت‌آمیز را رعایت کنند. ما به طور مرتب، تبلیغات ناقض قانون سیاست‌مداران را رد می‌کنیم.

فیس‌بوک اعلام کرده است که ابزارهای کنترل شفافیت‌سازی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد. کنترل‌ها شامل این موارد می‌شوند: امکان مشاهده مردمی که توسط تبلیغات انتخاباتی مورد هدف قرار گرفته‌اند و پست‌هایی که به انتخاب کمپین‌ها نباید دیده شوند.

منبع:  cnbc

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.