رویداد استان آپ ویژه سمنان برگزار شد

0

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، سومین دوره از سلسله رویداد «استان آپ؛ ۳۱قدم تا شکوفایی» روز 8 دی در استان سمنان برگزار شد

این رویداد استانی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و به کارگزاری کارن کراد، طراحی و برگزار شده است. استان آپ، ترکیب رویداد پیوند و رویداد دوشنبه‌های استارتاپی است که پیش از این تنها به استان تهران اختصاص داشت. استان‌آپ سمنان با همراهی پارک علم و فناوری استان سمنان و صندوق پژوهش و فناوری این استان برگزار گردید.

استان آپ سمنان با هدف شناسایی و معرفی استارتاپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر استانی، تسهیل روند جذب سرمایه و به‌هم‌رسانی صاحبان ایده و شتابدهنده‌ها و همچنین توانمندسازی برگزار شد.

نحوه برگزاری این رویداد به صورت حضوری در پارک علم و فناوری استان و همچنین به صورت آنلاین از طریق پلتفرم اسکای روم بود و 9 تیم در بخش دوشنبه استارتاپی و 7 تیم در بخش پیوند، به ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، در ابتدای این رویداد، دکتر محسن نظری، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان و تشکر از صندوق نوآوری و شکوفایی و سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، گفت: 3 ماه است که استان سمنان، درگیر برگزاری این رویداد بزرگ است تا ایده‌های خود را مطرح کرده و به سرمایه‌گذاران بزرگ سراسر کشور، متصل شود.

دکتر نظری، درباره روند برگزاری این رویداد ادامه داد: بالغ بر 1200 طرح فناور و ایده از شرکت‌ها و اعضای هیات علمی‌ برای استان‌آپ سمنان پایش شدند و حدود 30 تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت 16 استارت‌آپ برای ارایه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها انتخاب شدند. استان سمنان نیازمند طرح‌های فناورانه در حوزه‌های آب، انرژی، مواد معدنی است و اتفاقا در این رویداد، ایده‌های این حوزه نیز حضور دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان در مورد این پارک توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این پارک از قدیمی‌ترین پارک‌ها و توسعه‌یافته‌ترین آن‌هاست. در سال آینده برنامه‌ریزی عملیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها به خصوص در حوزه اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت.

وی در مورد برگزاری رویداد «استان‌آپ» سمنان نیز اظهار کرد: مخاطبین این رویداد با کمک صندوق نوآوری جذب شدند و این اطمینان را داریم که این رویداد خاتمه پیدا نمی‌کند؛ چرا که بستر به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا در چنین رویدادهایی فراهم می‌شود.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز به استقرار دو شتاب‌دهنده واقعیت مجازی و فن ژرف هیدروتک در این پارک طی برگزاری رویداد استان‌آپ این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در پارک علم و فناوری استان، دفتر توسعه سرمایه‌گذاری و صادراتی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را مستقر کرده‌ایم. در حال حاضر نیز سه مرکز نوآوری حوزه آب، معدن و اقتصاد دیجیتال در پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر هستند.

 

در ادامه، دکتر امید رضایی‌فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: تعیین شاخص‌های اصلی و تبیین جایگاه اکوسیستم نوآوری و فناوری در مجموعه وزارت علوم صورت می‌گیرد و البته مراکز رشد در دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر به عنوان بازوهای اجرایی در توسعه اکوسیستم نوآوری به ما کمک می‌کند.

دکتر امید رضایی‌فر، در ادامه گفت: تعیین شاخص‌های اصلی و تبیین جایگاه اکوسیستم نوآوری و فناوری در مجموعه وزارت علوم صورت می‌گیرد و البته مراکز رشد در دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر به عنوان بازوهای اجرایی در توسعه اکوسیستم نوآوری به ما کمک می‌کند.

وی افزود: انتظار ما از برگزاری رویدادهای فناورانه، گسترش فرهنگ نوآوری است چرا که توسعه این اکوسیستم نیازمند گفتمان و تبادل نظر هرچه بیشتر است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه کشور ما در مقوله اکوسیستم نوآوری و فناوری حدود 20 سال از تجربیات دنیا فاصله دارد، تاکید کرد: این اکوسیستم باید با استفاده از مدل اقتصادی شکل بگیرد.

رضایی‌فر با بیان اینکه از نظر دانش‌بنیانی به اعتماد به نفس علمی ‌رسیده‌ایم، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور انجام داده‌اند و ما با همفکری افراد در مورد راهبردهای جدی در این حوزه کمک خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ما در سطح اجتماع، فضای دانش بنیانی و حضور سرمایه‌گذاران را با شفافیت دنبال می‌کنیم و سهم GDP را در سطح دانش بنیانی افزایش خواهیم داد.

در ادامه رویداد استان‌آپ، دکتر ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: برقراری تعادل بازار، تقویت بخش خصوصی و لحاظ جذابیت این بخش، بزرگتر نکردن دولت و فراهم آوردن منابع مالی مورد نیاز زیست‌بوم از جمله ملاحظات مهم صندوق نوآوری در مداخله در زیست‌بوم فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 6500 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند که از حمایت‌های صندوق نوآوری از جمله تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی برخوردارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری از شتابدهنده‌های دانش بنیان تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری، تا سقف 3 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه‌ رهن، تا سقف 3 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در گردش، تا سقف 600 میلیون تومان حمایت بلاعوض توانمندسازی و هم‌سرمایه‌گذاری با شتابدهنده‌ها برای تامین سرمایه بذری حمایت می‌کند.

ملکی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر 17 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی، پذیره‌نویسی شده و یا در حال پذیره‌نویسی هستند، گفت: صندوق نوآوری در 10 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی به میزان 320 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: تا پایان امسال 2800 میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد و البته سرمایه اولیه این صندوق‌ها 1810 میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور را 65 صندوق اعلام کرد که تاکنون 851 میلیارد تومان نیز به این صندوق‌ها تخصیص یافته است.

ملکی‌فر در ادامه به روند برگزاری رویداد استان‌آپ سمنان اشاره کرد و گفت: فراخوان این رویداد، هفته سوم مهر ماه 1400 منتشر و به دنبال آن هفت جلسه با فعالان زیست‌بوم استان برای معرفی رویداد استان‌آپ به همراه تعامل با 445 کسب و کار نوپا و استارت‌آپ در سطح استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: 130 کسب و کار نوپا و استارت‌آپ نیز از سطح استان سمنان برای رویداد استان‌آپ مشارکت داشتند که 3 جلسه 9 ساعته آموزشی و توانمندسازی و 214 ساعت جلسه منتورینگ و مشاوره آنلاین نیز با حضور 21 منتور برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: بالغ بر 1200 طرح فناور و ایده برای استان‌‌آپ سمنان پایش شدند و حدود 30 تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت 16 استارت‌آپ برای ارایه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها انتخاب شدند.

 

خانم مهندس فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ادامه رویداد استان آپ به سخنرانی پرداخت و گفت: حمایت از استارت آپ‌ها، شرکت‌های نوآور و دانش بنیان موجب ارتقای سرمایه ملی است. موسسات آموزشی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های فناوری برای رسیدن به توسعه پایدار باید به عنوان شریک راهبردی برای کشور مدنظر قرار گیرند تا از بسیاری از بحران‌ها خارج شویم.

وی اکوسیستم نوآوری و فناوری را عامل تحکیم و توسعه کشور در راستای توسعه ملی اعلام کرد و ادامه داد: اتاق حل مسئله و کلینیک حل مسائل باید در استان سمنان شکل بگیرد تا بستری برای گفتمان نیاز بازار فراهم شود. در حال حاضر ما در سه شهرستان استان سمنان از کارخانه نوآوری برخورداریم که این مورد برای توسعه بازار کمک کننده است.

در ادامه این رویداد،

 

در رویداد استان آپ سمنان، ۹ تیم استارتاپی در بخش دوشنبه استارتاپی به ارائه پرداختند که به شرح زیر است:

 

اولین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: فناوران نیروی شاهوار

بومی‌سازی کانداکتورهای مسی با پوشش نقره به روش الکتروپلیت

سرمایه درخواستی: ۷ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • صنایع فلزی وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی

در ساخت کانداکتورهای کابل‌های کاربردی در صنایع هوایی و نظامی از مس با پوشش نقره استفاده می‌شود. نیاز کشور به این گروه از سیم و کابل تا قبل از سال ۱۳۹۸، از طریق واردات تامین شده است. نقش شرکت فناوارن نیروی شاهوار در فرایند بومی‌سازی، طراحی و مشاوره طرح و در نهایت واردات قطعات پیچیده‌ای بود که در ساخت ماشین‌های تولید کاربرد دارد.

 

دومین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: کربن فعال نوین (NAC)

استفاده از شاخه‌های هرس‌شده درختان انگور جهت تولید کربن فعال باکیفیت در مقیاس آزمایشگاهی جهت کاربردهای صنعتی

سرمایه درخواستی: ۸ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • مجتمع‌های تصفیه آب و پساب
  • صنایع محصولات دارویی و بهداشتی
  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع باتری سازی
  • صنایع موشکی و هوا فضا

در این طرح، هدف تولید محصولی با ارزش افزوده بالا از ضایعات شاخه انگور است که کاربردهای صنعتی متعددی در حوزه انرژی و محیط زیست دارد. این تیم موفق به تولید کربن فعال با تخلخل بسیار بالا شده‌است. میزان درصد تخلخل تولیدی در این محصول نسبت به نمونه¬های مشابه داخلی و خارجی بالاتر بوده و کیفیت آن از لحاظ ویژگی¬های مورد نیاز (مثل سطح ویژه و حجم حفرات)، قابل رقابت با نمونه¬های خارجی است.

 

 

سومین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: فناوران گوهر شرق (هادیتک)

تولید پلیت باتری ساکن دیپ سایکل

سرمایه درخواستی: ۱۵ میلیارد تومان

مشتریان کلیدی:

  • بانک‌ها
  • بیمه‌ها
  • سازمان‌ها
  • مخابرات
  • ادارات برق
  • حمل‌ونقل‌های ریلی
  • همچنین صادرات به کشورهای همسایه

مهم‌ترین رکن باتری‌های سرب اسیدی، صفحات مثبت و منفی است که به عنوان الکترود در محلول الکترولیت عملیات تولید الکتریسیته را انجام می‌دهد. باتری‌های دیپ سایکل که در سیستم‌های خورشیدی و تجهیزات کشنده برقی نظیر خودروها وموتورسیکلت‌های برقی استفاده می‌شوند دارای یک ترکیب خاص از مواد فعال هستند که برروی شبکه‌های سربی مالیده شده و طی مراحل خاصی عمل‌آوری می‌شوند. هدف از این طرح تولید پلیت جهت باتری‌های ساکن و باتری‌های خورشیدی است که در کشور مورد نیاز کارخانجات مونتاژ باتری است و شرکت فن‌آوران گوهر شرق خود به عنوان یک مونتاژ کار باتری یکی از مشتریان این محصول است.

 

 

چهارمین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: کاویان صنعت شاهوار

دستگاه آسیا سیاره ای با گیربکس دو محوره

سرمایه درخواستی: ۲ میلیارد تومان

مشتریان کلیدی:

  • کلیه‌ی صنایع نیازمند به نانو مواد
  • مراکز آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی

محصول این شرکت، یک دستگاه آسیا سیاره‌ای بال‌میل است که د ر آن از گیربکس دومحوره با شفت دوگانه استفاده شده است. این گیربکس منجر به کاهش ۵۷/۵% وزن، کاهش ۲۳/۴% در ابعاد دستگاه و کاهش ۳۰% در هزینه‌های ساخت نسبت به نمونه‌های موجود شده است.

 

 

پنجمین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: مهسان فراز تجارت قومس

ایجاد بستر متمرکز ارايه خدمات حمل و نقل برای توسعه کسب وکارهای خانگی و انبوه (تجارت الکترونیک)

سرمایه درخواستی: ۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان

مشتریان هدف:

  • کسب و کارهای اینترنتی
  • ارایه‌دهندگان خدمات حمل و نقل و لجستیک
  • مصرف‌کنندگان نهایی کالا و خدمات

هدف این محصول توسعه بستر متمرکز نرم‌افزاری برای ارائه انواع خدمات حمل و نقل و لجستیک شامل پست، تیپاکس، باربری و خدمات نوظهور حمل و نقل مانند اسنپ باکس، پارسی پست و …. جهت ارایه بسته‌ای جامع به مشتریان کسب کارهای اینترنتی است. در جهت طراحی و تولید این بستر جامع، انواع خدمات پستی در قالب فروشگاه اینترنتی و پنل ثبت مرسولات پستی، پیاده‌سازی و در اختیار کسب و کارها قرار گرفته است.

همچنین امکاناتی مانند ربات‌های سفارشگیر، فروشگاه کارتن و ارایه روش‌های بسته‌بندی بهینه و کامل، چاپ تمبر و لوگوی فروشگاهی، ارایه و مشاوره پلن‌های تبلیغاتی به فروشگاه‌ها نیز در این بستر اجرا شده است.

 

 

ششم ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: شرکت زیست فناوری دانژه

تولید و تکثیر گونه‌های گیاهی از طریق کشت بافت به منظور بیابان‌زدایی

سرمایه درخواستی: ۷۰۰ میلیون تومان

بازار هدف:

  • سازمان منابع طبیعی
  • جهاد کشاورزی
  • کشاورزان سراسر کشور
  • این محصولات قابلیت صادرات به کشورهای کویری و حوزه خلیج فارس را داراست.

گونه‌های گیاهی درخت عناب، درخت ارس و درخت تاغ، تکثیر بسیار سخت و رشد اندکی در حالت طبیعی دارند و به منظور بیابان‌زدایی گزینه مناسبی هستند. تکثیر و تولید این گونه‌های ارزشمند از طریق کشت بافت گام مهمی در راستای بیابان زدایی ومقابله با کمبود منابع آب کشور است.

 

هفتمین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: نوفناوران میناب طوس

تولید میکرو نانو حباب

سرمایه درخواستی: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

مشتریان هدف: 

  • شرکت‌های تصفیه آب و فاضلاب
  • مزارع پرورش ماهی و میگو

شرکت نوفناوران میناب طوس تولیدکننده دانش‌بنیان مولدهای میکرو-نانو است که برای هوادهی موثر در تصفیه آب و فاضلاب و همینطور اکسیژن‌رسانی به آبزیانی مثل میگو و ماهی قزل‌آلا کاربرد موثری دارد. کاربرد بسیار جدید آن هوادهی به گیاهان در کشت خاکی و هیدروپونیک است که باعث ارتقای کیفی محصول و افزایش محصول می‌شود.

 

هشتمین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: فاراد ژنراتور

تولید آرمیچر ۵/۴ تن معدنی ( موتورdc )

سرمایه درخواستی: ۱ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • معادن ذغال‌سنگ

شرکت فاراد با ورود به این حوزه شروع به ساخت آرمیچر لوکوموتیو ۵/۴ تن (آرمیچر۸ کیلو وات) نمود که ابتدا یک نمونه تولید شد و پس از گرفتن نتیجه مثبت ساخت ارمیچر با بستن قرارداد با شرکت‌های تراشکاری انجام شد که با رشد شرکت و تکمیل کلیه تجهیزات در زمینه ساخت آرمیچر توانست هزینه‌های تولید را کاهش و سرعت را افزایش دهد.

 

نهمین ارائه در بخش دوشنبه استارتاپی: پیشرو افزار و تحلیل داده کار سازگان

سرویس تحلیل رفتار کاربران آنلاین وب متریک

سرمایه درخواستی: ۹ میلیارد تومان

بازار هدف:

  • صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین
  • دیجیتال مارکترها

سرویس وب متریک، امکان رهگیری حرکت کاربران روی وب‌سایت را فراهم نموده و با ارائه تحلیل‌های مبتنی بر رفتار کاربران، امکان مدیریت کاربران و مشتریان را جهت افزایش فروش مبتنی بر استراتژی بازاریابی وبسایت فراهم می‌آورد.

 

باید توجه داشت مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی به منظور برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه زیست‌بوم استارتاپی کشور تدارک دیده شده است و تا به حال تیم‌های متعددی، طرح‌های خود را در این سلسله رویداد، به سرمایه‌گذاران معرفی کرده‌اند.

در این برنامه، استارتاپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر، طرح و مدل کسب‌وکار خود را به عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنند. در صورتی‌که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تایید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا هشتاد درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تامین کند. به عبارت دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تامین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند. عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی دراین برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.

 

 

در بخش پیوند این رویداد، ۷ تیم فناور و صاحب ایده، طرح خود را به شتابدهنده‌ها و سایر سرمایه‌گذران ارائه دادند که به این شرح است:

 

ارائه اول: تجهیزات پزشکی هوبر

دستگاه اصلاح گام برداشتن برای بیماران دارای افتادگی پا

سرمایه درخواستی: ۵۰۰ میلیون تومان

بازار هدف: 

  • مبتلایان به افتادگی پا
  • بیماران با استفاده روزانه و شخصی به صورت ارتز پوشیدنی زیر زانو
  • کلینیک‌های توان‌بخشی

این دستگاه، با تحریک الکتریکی عملکردی به صورت پوشیدنی روی پا بسته می‌شود و الکترودهایی دارد که عصب پرونئال را تحریک می‌نماید و حرکت دورسیفلکشن را مهیا می‌سازد تا پنجه‌ها به ساق پا نزدیک شوند. این دستگاه توسط حس‌گرهای فشار کف پا و شتاب‌سنج، فازهای گام برداشتن را تشخیص داده و در زمان مناسب دستور تحریک عضلات را توسط یک سیستم کنترلی برای اصلاح راه رفتن صادر می‌کند.

 

 

ارائه دوم: الیاف ابداعی فولادی دوقلو

الیاف ابداعی فولادی دوقلو برای ساخت بتن الیافی با کارایی بالا و بتن الیافی فوق شکل‌پذیر

سرمایه درخواستی: ۳۶۰ میلیون تومان

بازار هدف: 

  • تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع بتن‌های الیافی

این طرح، به معرفی الیاف مستقیم دوقلوی به‌هم تابیده‌شده می‌پردازد که به طور همزمان ویژگی الیاف مستقیم (حفظ کارایی بالا مصالح پایه سیمانی) و قلاب‌دار (رفتار بیرون کشیدگی پایدارتر همراه با سخت‌شدگی کرنشی) را دارا است. دستاورد این پیشنهاد، الیاف جدید و ابداعی دوقلوی به‌هم تابیده‌شده مستقیم است که علی‌رغم مستقیم بودن، ویژگی‌هایی در حد یا برتر از الیاف قلاب‌دار ارائه می‌دهد و برای تولید بتن‌های با کارایی بالا و شکل‌پذیر کاربرد دارد.

 

 

ارائه سوم: سلامت نگاه

سیستم نظارتی و سنجش غیر تماسی علائم حیاتی بیمار

سرمایه درخواستی: ۵۰۰ میلیون تومان

بازار هدف:  

  • افراد سالخورده
  • بیماران واگیر
  • بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها
  • شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دورپزشکی

این طرح، سیستمی نظارتی است که می‌تواند بر روی تخت بیمار (در منزل یا بیمارستان) نصب شده و با استفاده از دوربین نظارتی خود علاوه بر ارسال لحظه‌ای شرایط بیمار برای ناظر، با استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر، نحوه تنفس، دمای بدن و حتی ضربان قلب بیمار را تخمین زده، ثبت و ارسال نماید و در موارد بحرانی به فرد تعریف‌شده برای سیستم اطلاع دهد.

 

ارائه چهارم: تولید آب‌شیرین‌کن خورشیدی استوانه‌ای

طراحی و ساخت سیستم آب‌شیرین‌کن کاملا خورشیدی جدا از شبکه بر مبنای موقعیت جغرافیایی مناطق کم برخوردار

سرمایه درخواستی: ۱۴۰ میلیون تومان

بازار هدف: 

  • مناطق کم برخوردار

 

تیم شرکت‌کننده، در این طرح در نظر دارد  ابتدا دستگاه آب‌شیرین‌کن را در مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۵ لیتر در روز به ازای هر دستگاه تولید کرده و عملکرد این دستگاه‌ها را بهینه کند و در مرحله بعد سیستم آب‌شیرین‌کن مقیاس بزرگ را با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب در روز، راه‌اندازی کند.

 

 

ارائه پنجم: ماژول پایش

ماژول پایش وضعیت موتورهای القایی برپایه هوش مصنوعی

سرمایه درخواستی: ۱۶۰ میلیون تومان

بازار هدف: 

  • صنایع مرتبط با موتورهای الکتریکی القایی
  • نیروگاه‌ها
  • صنایع نفت و گاز
  • کارخانه‌ها

 

در این طرح، بر اساس سیگنال‌های الکتریکی (جریان استاتور) موتور القایی بر پایه هوش مصنوعی، اقدام به طراحی و ساخت ماژولی با قابلیت عیب‌یابی در شرایط اولیه ایجاد خطا در وضعیت‌های کاری متفاوت شده است. نکته مهم بعدی این است که تشخیص خطا و عیب‌یابی در این طرح، بدون جدا کردن موتور از سیسان و بدون اخلال در عملرد سیستم صورت می‌گیرد،که این خود از مهم‌ترین مزایای طرح پیشنهادی به‌حساب می‌آید.

 

 

ارائه ششم: ساخت ماهیچه‌های پایه آلومینا در تولید پره‌های توربین گازی به روش DS و SX

بررسی تاثیر افزودنی‌های مختلف بر خواص ماهیچه‌های سرامیکی مورد استفاده در ریخته‌گری پره‌های توربین پلی‌کریستال انجماد جهت‌دار (DS) و تک‌کریستال (SX)

سرمایه درخواستی: ۵۰۰ میلیون تومان

بازار هدف: 

  • شرکت‌های ریخته‌گری به‌خصوص شرکت‌هایی که به طور تخصصی از روش ریخته‌گری دقیق (Investment casting) استفاده می‌کنند

پره‌های متحرک از اجزای اصلی توربین‌های گازی هستند که به علت کارکرد در دمای بالا تحت تاثیر مکانیزم‌های تخریب متفاوتی قرار می‌گیرند. به همین علت در داخل پره‌ها یک سری معابر خنک‌کننده در نظر می‌گیرند تا علاوه بر افزایش کارکرد توربین در دمای بالا باعث کاهش وزن پره‌ها گردد و این معابر به کمک ماهیچه‌های سرامیکی در حین ریخته‌گری ایجاد می‌شوند. ماهیچه‌های سرامیکی مورد استفاده برای این منظور به دو دسته پایه سیلیس و پایه آلومینا تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

 

ارائه هفتم: solar well pump

سیستم تغذیه موتورهای الکتریکی (موتور چاه‌های آب) با استفاده از سیستم فتوولتائیک به صورت خارج از شبکه

سرمایه درخواستی: ۴۵۰ میلیون تومان

بازار هدف: 

  • کارگاه‌ها،
  • کارخانه‌ها
  • زمین‌های کشاورزی

از سیستم‌های فتوولتائیک استفاده می‌شود تا برق را به صورت خارج از شبکه تولید کنند. این سیستم

از پنل خورشیدی، اینورتر، باتری و یک مبدل تشکیل شده است. در این فرایند باید توان خروجی صفحه خورشیدی همیشه درنقطه ماکزیمم باشد. با توجه به اینکه واردات دستگاه مربوطه برای این امر گران است، این تیم توانسته این مبدل هوشمند را تولید کند و با استفاده از آن باتری‌هایی را شارژ کرده تا برق مورد نیاز موتورهای الکترکی در طول شبانه روز تامین شود. در این سیستم هوشمند می‌توان میزان توان خروجی و حتی زمان رسیدن به نقطه بهترین توان خروجی را کنترل کرد. همچنین، این سیستم در بستر اینترنت اشیا قابل کنترل و پایش است.

 

باید توجه داشت رویداد پیوند در راستاي تکميل چرخه ايده تا بازار و کمک به استارتاپ‌ها و ايده‌پردزان جهت توانمندسازی استارتاپ‌ها تدارک دیده شده است. هدف از برگزاري اين رويداد، شناسايي استارتاپ‌ها و طرح‌هاي استارتاپي جذاب و توانمند در حوزه‌هاي راهبردي کشور و معرفي آن‌ها به شتابدهنده‌ها (اعم از دانش‌بنيان يا غيردانش‌بنيان) و ساير سرمايه‌گذاران و فعالان اکوسيستم نوآوری به همراه اعطای تسهیلات seed money به شتابدهنده‌های دانش‌بنیان و عاملین سرمایه‌گذاری صندوق است.

از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به معرفی و بومی‌سازی پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوز‌های مختلف به منظور ثروت‌آفرینی و بسترسازی جهت ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین به همراه برگزاری دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها و استارتاپ‌ها، اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.