رونمایی از پلتفرم آنلاین شتابدهی شناسا

تریگیت، پلتفرم آنلاین شتابدهی شناسا، با هدف خلق فرصت‌های برابر کارآفرینی آغاز به کار کرد

0

نشست خبری و رونمایی از پلتفرم آنلاین شتابدهی شرکت شناسا، تریگیت، در تاریخ 16 شهریور ماه 1401 با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی و اصحاب رسانه برگزار شد.

تریگیت به عنوان بستر آنلاین شتابدهی شرکت شناسا و با هدف ایجاد فرصت‌های برابر برای همه علاقمندان به کارآفرینی در سراسر کشور شکل گرفته است. در این نشست خبری که با حضور حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا، سید حمیدرضا علوی، معاون رشد و شتابدهی شناسا، محمدصادق سبحانی، مدیر توسعه و آموزش شناسا و مدیر پروژه تریگیت و همچنین محمدسعید جواهریان، مدیر محصول تریگیت برگزار شد، به تبیین لزوم شکل‌گیری این سامانه و معرفی دقیق تریگیت پرداخته شد و در پایان نیز به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

تریگیت؛ دروازه ورود به مسیر کارآفرینی

پلتفرم آنلاین تریگیت که در اوایل تیر ماه سال 1401 کار خود را آغاز کرده است، امکان استفاده از خدمات شتابدهی را برای طیف گسترده‌تری از تیم‌های استارتاپی مستقر در سراسر کشور فراهم می‌کند. تریگیت تاکنون به 14 تیم خدمات ارائه کرده است که اولین تیم آن از شهر گرگان موفق به جذب سرمایه شد.

خلق فرصت‌های برابر در کشور

حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا، با تأکید بر این نکته که نباید گستره آموزش کارآفرینی محدود به منطقه و جامعه خاصی باشد، خاطرنشان کرد که اگرچه تاکنون فعالیت‌های خوبی در حوزه نوآوری شکل گرفته است، اما بیشتر این فعالیت‌ها در تهران متمرکز بودند. شناسا به عنوان یک نهاد پیشگام در نوآوری کشور در تلاش بوده است که با راه‌اندازی شتابدهنده‌های خود در شهرهای مشهد و اصفهان، فرصت‌های برابر رشد را در اقصی نقاط کشور فراهم کند و حالا نیز با ارائه پلتفرم آنلاین شتابدهی خود، می‌خواهد این فرایند را به لحاظ عملیاتی ادامه دهد.

ساجدی افزود: تریگیت به عنوان یک بستر و زیرساخت شتابدهی آنلاین، قصد دارد فرایند توسعه را از منظر اثر بخشی، محدود به تعاملات فیزیکی در یک مکان خاص نکند و آن را به فضاهای بزرگ‌تر گسترش دهد. وی با تأکید بر همراهی و همکاری سایر فعالان زیست‌بوم نوآوری افزود: امیدواریم با شناساندن بیشتر این پلتفرم، همراهان خود را در این مسیر پیدا کنیم، چراکه ما برای همکاری آماده هستیم و سایر شتابدهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم‌وفناوری، صندوق‌های پژوهش‌وفناوری و وی‌سی‌ها نیز می‌توانند در کنار ما قرار بگیرند تا دنیای بهتری بسازیم.

 

توسعه عدالت آموزشی در کل کشور

سیدحمیدرضا علوی، معاون رشد و شتابدهی شرکت شناسا نیز بر این نکته تأکید کرد که طی سال‌های گذشته در تلاش بودند تا گستره فعالیت‌های خود را به خارج از تهران ببرند و با اشاره به دفتر شتابدهی شناسا در مشهد و افتتاح شتابدهنده اصفهان که اخیرا انجام شد، افزود: از سال گذشته به دنبال این بودیم که بتوانیم بستری را برای گسترش فعالیت‌های‌مان در کل کشور فراهم کنیم.

علوی افزود که تریگیت، با هدف توسعه عدالت آموزشی، کارآفرینی و نوآوری، ذیل معاونت رشد و شتابدهی شرکت شناسا شکل گرفته و به عنوان یک تسهیل‌گر در خدمات شتابدهی برای تمامی شرکا و ذینفعان فعلی و آتی شناسا عمل می‌کند.

پلتفرم آموزشی تریگیت رایگان است

محمدصادق سبحانی، مدیر پروژه تریگیت با اشاره به رایگان بودن محتواهای آموزشی این پلتفرم، فرایند سامانه آنلاین تریگیت را اینطور توضیح داد: تیم‌ها بعد از پذیرش در این فرایند، یک مسیر 9 هفته‌ای را در پیش‌رو دارند و 14 ساعت محتوای آموزشی ضبط‌شده در اختیار آنها قرار داده می‌شود و می‌توانند فرایند آموزشی خود را زیر نظر یک راهبر اختصاصی طی کنند و در پایان این دوره، آماده ورود به مرحله شتابدهی شوند.

سبحانی با تأکید بر نقش راهبر در سامانه تریگیت، اضافه کرد که با توجه به اهمیت نقش راهبر در فرایند آموزش تیم‌ها، سعی داریم شبکه راهبران خود را توسعه دهیم و حتی افراد علاقمند را در مناطق بومی‌ خودشان، توانمند سازیم. شرکت شناسا از پذیرش راهبران و همینطور توانمندسازی راهبران در سراسر کشور استقبال می‌کند.

در ادامه محمدسعید جواهریان، مدیرمحصول تریگیت، به رونمایی از این محصول و توضیح فرایند شکل‌گیری آن پرداخت. جواهریان با تأکید بر این نکته که تریگیت بستری آنلاین شامل مجموعه‌ایی از خدمات شتابدهی است که شناسا قصد ارائه آن را دارد، افزود: این سامانه نتیجه پژوهش‌هایی دانست که از طریق تعامل با اکوسیستم استارتاپی، نیازسنجی استارتاپ‌ها و بررسی نمونه‌های متعدد داخلی و خارجی ایجاد شده است.

در پایان نیز حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا افزود: باید صادقانه بپذیریم که با یک مسأله نو مواجه هستیم، مسأله‌ای که همچنان که حل می‌کند در حال یادگیری نیز هست و می‌تواند در این مسیر یادگیری، غنی‌تر شود. لذا ما خوشحال می‌شویم در مسیری که آغاز کرده‌ایم در خدمت صاحبان تجربه‌های متکثر در حوزه کارآفرینی باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.