راه ورود استارتاپ‌های Lib‌tech به کتابخانه ملی باز می‌شود

در اختتامبه رویداد کار آفرین ویتا روی داد؛

0

رویداد کارآفرینی ویتا پس از یک هفته به کار خود پایان داد. در این رویداد استارتاپ‌های حوزه Lib‌tech (توسعه کسب و کار‌های نوپا در حوزه فعالیت‌های کتابخانه‌ای و آرشیو) حضور داشتند. کتابخانه ملی در نظر دارد راه ورود استارتاپ‌ها را به این سازمان باز کند.

اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در رویداد ویتا گفت: توسعه نیازمند ظرفیت‌ها و فضا‌ها و سرمایه انسانی است که سرمایه انسانی باید دو ابزار دانش و کاربردی کردن دانش را داشته باشد.

وی افزود: ایران مجهز به نیروی انسانی خلاق است که باید آنها را دید و حفظ کرد. نیرویی که می‌تواند درهایی نوین از دانش را به رویمان باز کنند. در حوزه علوم انسانی نیازمند نگاهی هستیم که کاربردی کردن علوم انسانی را توسعه دهد. همه آنچه امروز در اختیارمان قرار دارد گام هایی است که نسل جوان و خلاق توانسته آنها را بدست آورد.

بروجردی با بیان اینکه ما به دنبال تحول هستیم، گفت: رویکرد سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای بهبود شرایط تحول در استراتژی معین سازمان است و تحول چیزی است که اکنون برای آن گردهم آمده‌ایم‌.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان گفت:‌ عرصه‌ای که قرار است شکل بگیرد «طرح تحول» است که مبنای عمل ما در آینده، بهره گیری از خلاقیت جوانان است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در رویداد کارآفرین ویتا گفت: حجم بزرگی از داده در کتابخانه ملی وجود دارد که استارتاپ‌ها با فعالیت در این حوزه می‌توانند یک بازی برد برد را برای خودشان و سازمان رقم بزنند. زیرا با رونق فعالیت‌های استارتاپی درآمدهای جدیدی برای سازمان ایجاد می‌شود.

وی افزود: در دسترس بودن و ارائه خدمات از ویژگی‌های استارتاپ‌ها است. ما در قدیم‌ تاکسیرانی داشتیم که هم قیمتش بالا بود و هم در دسترس نبوده است، اما اکنون با وجود استارتاپ‌ها هم خدمات در دسترس است و هم قیمت پایین آمده است.

در پایان نیز تفاهم‌نامه ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی حوزه کتابداری، اسناد و محتوای دیجیتال بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.