حمایت وزارت جهاد و بانک کشاورزی از استارتاپ‌ها برای ورود به بخش کشاورزی

در مراسم اختتامیه فین‌تک فارم تاکید شد؛

0

در مراسم اختتامیه «فین‌تک فارم» وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی با 17 استارتاپ از نزدیک صحبت کرده و از حمایت‌های ویژه‌ای خبر دادند تا راه ورود آنها به بخش کشاورزی هموارتر شود.

امروز 6 دی‌ماه، مراسم اختتامیه رویداد استارتاپی «فین‌تک‌ فارم» به عنوان «کمپ نوآوری» در ساختمان مرکزی بانک کشاورزی و با حضور مدیرعامل این بانک، معاون توسعه و مدیریت جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی ومعاونانش و همچنین محققان و پژوهشگران برگزار شد.

رویداد فین‌تک‌ فارم با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور و توان داخلی برای رونق تولید و اقتصاد دانش‌محور در بخش کشاورزی و صنایع وابسته برگزار شد.

در نمایشگاهی که برای بازدیدکنندگان برگزار شده بود، وزیر کشاورزی، معاون توسعه فناوری رئیس جمهور، مدیرعامل بانک کشاورزی و سایر مسئولان ضمن بازدید به صحبت‌های صاحبان استارتاپ‌ها گوش فرا داده و قول دادند تا از هیچ حمایتی در زمینه فعالیت آنها و توسعه ایده‌هایشان دریغ نکنند.

در شرایط فعلی که جمعیت دنیا به شدت رو به افزایش است و منابع کشاورزی هم روز به روز محدودتر می‌شود استارتاپ‌ها می‌تواند راه ورود تکنولوژی و فناوری به بخش کشاورزی باشد.

این استارتاپ‌ها می‌توانند با متمرکز شدن روی نقاط آسیب‌پذیر این بخش مثلاً حوزه آب، واسطه‌گری‌ها، بسته‌بندی‌ها، ارزش‌افزوده این بخش‌ها را بیش از پیش کرده و ضمن صرفه‌جویی در مصرف منابع، درآمد بیشتری نصیب کشاورزان شود. این استارتاپ‌ها شرایط را برای تولید بیشتر و کیفی کردن تولید فراهم می‌سازد.

حضور 17 استارتاپ در نمایشگاه فین‌تک فارم

در این نمایشگاه ۱۷ استارتاپ مختلف در حوزه‌های بلاک‌چین، فناوری‌های مالی، زنجیره ارزش کشاورزی، رمز ارز، مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک، زنجیره ارزش کشاورزی، فرآوری محصول کشاورزی، آب و محیط‌زیست حضور داشتند و وزیر جهاد و مدیرعامل بانک کشاورزی با تک تک آنها صحبت کرد و درد و دل‌هایشان را شنید و قول مساعدت برای همکاری داد.

ایده‌پردازان زمینه پول درآوردن با علم را ندارند

علیرضا دلیری، معاون توسعه فناوری رئیس جمهور از اهتمام ویژه به ایده‌پردازان، مخترعان و مبتکران خبرداد و گفت: «علاوه بر اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است با راه‌اندازی صندوق‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا این ایده‌پردازان را به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف برسانیم.»

دلیری ادامه داد: «مشکلی که معمولاً ایده‌پردازان دارند این است که آنها اهل علم هستند اما زمینه پول درآوردن با آن علم را نمی‌دانند که رساندن سرمایه‌گذار به این ایده‌پردازها می‌تواند انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد کند.»

فین‌تک فارم

فین‌تک فارم، رویداد 3 روزه‌ای بود که از روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه در قالب نمایشگاهی در طبقه همکف بانک کشاورزی مرکزی آغاز به کار کرد و 6 دی، مراسم اختتامیه آن برگزار شد.

منبع فارس
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.