به گزارش شنبه پرس به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌منظور راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و دستیابی به سهم ۱۰ درصدی آن از کل اقتصاد کشور، مندرج در اهداف کلان معماری شبکه ملی اطلاعات، به استناد اصول یکصدوبیست‌و‌هفتم و یکصدوسی وهشتم قانون اساسی، تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در هیئت دولت تصویب شد.

ترکیب این کارگروه عبارت‌اند از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان رئیس؛ سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی به‌عنوان دبیر؛ سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ حجت عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی به‌عنوان عضو کارگروه.

توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال، برطرف کردن موانع و شتاب‌بخشی به شکل‌گیری زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، حمایت از پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال و فناور‌پایه، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناورانه‌پایه، برطرف کردن موانع فعالیت پلتفرم‌های ایرانی در سطح بین‌المللی و توسعه مهارت‌های الزام‌آور اقتصاد دیجیتال؛ ازجمله وظایفی است که این کارگروه برای تحقق آن‌ها باید تلاش کند.

بر اساس این مصوبه، تصمیم‌گیری درباره امور اجرایی در موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال و تصویب و اصلاح آیین‌نامه و مقررات مربوط به این بخش به وزیران عضو کارگروه تفویض شد.

بر اساس این مصوبه، به استناد اصل ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصمیمات این کارگروه در حکم تصمیمات هیئت‌وزیران است.

تشکیل کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال در دولت سیزدهم که با پیگیری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، حکایت از اراده و اهتمام جدی دولت در دوره جدید برای توسعه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال دارد.