اینوتکس 2024 خاتمه یافت

0

سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 در چهارمین و آخرین روز خود با برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه اینوتکس 2024 که با حضور اهالی اکوسیستم استارتاپی و پارک های فناوری و برخی از مدیران دولتی برگزار شد، مسئولان برگزاری به ارائه آمارهای اجرایی سیزدهمین دوره اینوتکس پرداخته در نهایت با معرفی تیم های برگزیده، پرونده اینوتکس 2024 بسته شد.

طبق آمارهای ارائه شده، ۴۵۱ شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های خود را عرضه کردند. طبق گفته های سجاد رجبی، مسئول دبیرخانه نمایشگاه، در این دوره ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان، شرکت‌های فناور بوده، ۱۷ درصد استارتاپی و ۹ درصد نیز کارگزاران و سرمایه‌گذاران بودند. همچنین در این دوره، ۴۷۶ سخنران در قالب ۱۰ استیج تجربه های خود را به بازدیدکنندگان منتقل کردند.

رجبی با اشاره به رقابت های طراحی شده برای استارتاپ ها اعلام کرد که ۲۶۷ تیم در این رقابت ها شرکت کردند. همچنین ۱۵۲ تفاهم‌نامه به ارزش۲۳ هزار میلیارد ریال در اینوتکس منعقد شد و کافه سرمایه نیز میزبان ۲۰۰ جلسه بود که به ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری منتهی شده است.

همچنین 150 فرصت شغلی در بخش ایستگاه کار نمایشگاه عرضه شد و ۲۰۰۰ رزومه نیز دریافت شده و ۲۵ ساعت خدمات مشاوره ارائه شده است.

در چهار روز نمایشگاه، طبق اعلام دبیرخانه، ۵۲ بازدید در تورهای بازدید نمایشگاه برگزار شده و ۲۸۰۰ بازدیدکننده در این تورها شرکت کردند. در کمپ شبانه یا اینونایت نیز که برای اولین بار در اینوتکس برگزار شده بود، ۷۷۷ نفر مشارکت داشتند.

رجبی در انتها افزود که از ۴۴ محصول برای اولین‌بار در نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد و در بخش تجربه فناوری نیز ۲۷ محصول نمایش داده شدند که تا چند سال آینده وارد سبد مصرفی مردم خواهند شد.

برگزیدگان اینوتکس ۲۰۲۴

برگزیدگان اینوتکس ۲۰۲۴

اختتامیه اینوتکس ۲۰۲۴ در انتها با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد. برگزیدگان از این قرار بودند.

ریسرچ پیچ (حوزه آب، انرژی و محیط زیست): خسرو آیین جمشید از بوشهر و نوید تفرشی از کرمانشاه.

فناوری اطلاعات و ارتباطات هوش مصنوعی: محمد صادق ترکمن از تهران.

سلامت و تجهیزات پزشکی: فاطمه شریفی یوسفی از قزوین.

صنایع غذایی و کشاورزی: محسن سعیدی از کرمانشاه.

برق الکترونیک و رباتیک: میلاد اختراعی از کرمانشاه.

معدن و صنایع معدنی: علیرضا عابدی از تهران.

در بخش اینوتکس پیچ نیز جایزه تیم اول به امیر فارم از تهران و جایزه تیم دوم به دوپامین آبی از کرمانشاه رسید.

در بخش بروکر‌های فن بازار ملی ایران، جایزه بیشترین رشد شبکه فن بازار منطقه‌ای به رجبی از کردستان تعلق گرفت. همچنین جایزه بروکر‌های برتر سال ۲۰۲۴ به احسان داهی از کرمانشاه تعلق گرفت و فدایی از استان اصفهان و غفوری از تهران نفرات بعدی بودند.

در بخش بروکر‌های برتر فن بازار‌های ۱۴۰۲، جایزه نفر اول به احسان داهی (توسعه صنعت شریف) رسید و فدایی (فناوری‌های پیشرفت آسیا) و امیری (پیشگامان کارآفرینی کارن) نیز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش فن بازار منطقه‌ای برتر، فن بازار منطقه استان فارس، فن بازار منطقه‌ای آذربایجان شرقی و فن بازار منطقه استان یزد، اول تا سوم شدند.

در بخش رویداد‌های مانوین، آکادمی یاسان و پنتر به عنوان دو مشارکت‌کننده برتر انتخاب شدند.

سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 از 19ام تا 21ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.