اپلیکیشن تپ‌سی در اختیار توان‌یابان قرار گرفت

0

تپ‌سی، برای نابینایان، به طور کامل دسترس‌پذیر شد و امکاناتی جهت تسهیل سفر ناشنوایان و توان‌یابان حرکتی در اپلیکیشن خود اعمال کرد.

به گزارش شنبه پرس به نقل از تپ‌سی اپلیکیشن تپ‌سی، برای نابینایان، به طور کامل دسترس‌پذیر و امکاناتی جهت تسهیل سفر ناشنوایان و توان‌یابان حرکتی در اپلیکیشن اعمال شد.

چند روز پیش، روز جهانی دسترس‌پذیری تکنولوژی و فضای آنلاین بود. روزی که قرار است همه‌ی شهروندان دنیای مدرن را به این فکر بیاندازد که توان‌یابان از هر جهتی ممکن است مانند اکثریت جمعیت جهان نباشند، اما به استفاده از این تکنولوژی نیاز دارند.

در همین راستا، اپلیکیشن تپ‌سی، برای نابینایان، به طور کامل دسترس‌پذیر شده و امکاناتی جهت تسهیل سفر ناشنوایان و توان‌یابان حرکتی در اپلیکیشن اعمال شد. به طور معمول سیستم عامل موبایل‌ها می‌توانند برای نابینایان از طریق اپلیکیشن‌های واسط، دسترس‌پذیر ‌شوند. در نتیجه آن‌ها با حرکت انگشت روی صفحه گوشی موبایل خود، بخش‌های مختلف اپلیکیشن را به صورت صوتی می‌شنوند. از جمله این اپ‌های واسط، می‌توان به Talk back برای گوشی‌های اندرویدی و Voice overبرای گوشی‌های iOS اشاره کرد.

متاسفانه بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی، امکان خوانده شدن توسط این اپ‌های واسط را ندارند و نابینایان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به تازگی گزینه‌های مختلف اپلیکیشن تپ‌سی لیبل گذاری شده تا این اپ‌های واسط بتوانند گزینه‌های موجود در اپ تپ‌سی را برایشان بخوانند و استفاده از آن برایشان دسترس‌پذیر شود.

سفیران تپ‌سی با ناشنوایان و توان‌یابان هماهنگ می‌شوند

در اغلب اوقات بعد از گرفتن تاکسی اینترنتی ممکن است برای هماهنگی سفر نیاز به برقراری تماس تلفنی راننده با مسافر یا بالعکس وجود داشته باشد. اما این موضوع در زمانی که مسافر ناشنواست، نتیجه بخش نیست. در نتیجه بهتر است این هماهنگی‌ها از طریق پیام کوتاه اتفاق بیافتد. اپلیکیشن تپ‌سی این امکان را فراهم کرده تا مسافر بتواند از قسمت پروفایل خود مشخص کند ناشنوا یا کم‌شنواست. بنابراین سفیر در هنگام قبول درخواست، از این موضوع باخبر شده و مناسب با شرایط عمل خواهد کرد.
در مورد توان‌یابان حرکتی، ممکن است راننده، گنجایش لازم را در خودروی خود نداشته یا عجله داشته باشد و نتواند مسافری که توان‌یاب حرکتی است را به مقصد برساند. تپ سی این امکان را فراهم کرده که این مسافران با رفتن به پروفایل خود و انتخاب گزینه‌ “ویلچر/عصا دارم” این آگاهی را در هنگام قبول درخواست به رانندگان بدهند تا آن‌ها متناسب با شرایط عمل کرده و خودروی خود را آماده سازند.
با توجه به اینکه بخش بزرگی از جامعه ممکن است دچار یکی از معلولیت‌های جسمی باشند، ایجاد راه‌هایی برای سهولت دسترسی این افراد از امکاناتی که افراد دیگر از آن‌ها استفاده می‌کنند، موضوع مهمی است که همه شرکت‌ها باید به آن توجه و راهی پیدا کنند تا خدمات و کالاهایشان برای این افراد جامعه نیز قابل‌استفاده باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.