افتتاح مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با همکاری پاردایس‌هاب

0

مراسم افتتاحیه مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان (پرواز ایده‌ها بر بام فناوری) با همکاری پارادایس‌هاب، عصر امروز در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سرپرست واحد علوم و تحقیقات، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل پارادایس‌هاب سخنرانی کرده و در پایان نیز دانشجویان و شرکت‌کنندگان همایش از مرکز رشد و نوآوری بازدید کردند.

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با هدف کاربردی‌کردن علم و تبدیل آن به ثروت، خدمات گوناگونی را به پژوهشگران این عرصه ارائه می‌دهد و به دنبال ساختن دانشگاه نسل سوم و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است.

مرکز رشد و فناوری فرصتی را برای دانشجویان و صاحبان ایده‌های جدید فراهم می‌کند تا با استفاده از امکانات مرکز، ایده خود را پرورش داده و به فرایند تبدیل علم به ثروت کمک کنند.

سخنران اول مراسم، رضا مسعودی، سرپرست واحد علوم و تحقیقات، بر لزوم مسأله‌محور کردن پژوهش و فناوری تأکید کرده و در ادامه ضمن تشکر از سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد‌مهدی تهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به معرفی مرکز رشد و نوآوری پرداخت.

به گفته مسعودی 114 صندلی در فضای کار اشتراکی مرکز رشد و فناوری قرار دارد و طی چند هفته اخیر نیز 94 صندلی آن پر شده و 14 شرکت دانش‌بنیان در آنجا مستقر هستند.

مسعودی در ادامه مراسم افتتاحیه مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه، با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات دارای 250 هکتار فضای فیزیکی است، بر پتانسیل قوی آن برای انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری تأکید کرد.

در ادامه محمدمهدی تهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به توضیح این نکته پرداخت که مجموعه سرای نوآوری که در راستای فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند، بسترساز دانشگاه‌های نسل سوم است و می‌تواند فضای تبادل و تعامل را در فرایند کارآفرینی به وجود بیاورد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح مرکز رشد و فناوری، ضمن تأکید بر لزوم تغییر دیدگاه دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد که که همه ما باید در یک جبهه به طور مستمر بجنگیم و اگر دانشگاه‌‌های ما به دنبال این هستند که جایگاه خود را پیدا کرده و به جامعه سرویس ارائه دهند، باید وارد این مبارزه شوند.

وی در ادامه افزود دانشگاه‌ها باید به این نتیجه برسند که درصد قابل توجهی از درآمدشان را از محل فروش تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها کسب کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.