اطلاعیه روابط عمومی فیلیمو و نماوا درباره روند فعالیت انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین کشور

0

به دنبال برخی مصاحبه‌ها، اطلاع‌رسانی‌های نادرست و انتشار آمار غیرواقعی از سوی برخی اعضای انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین کشور، فیلیمو و نماوا با انتشار اطلاعیه‌ای مشترک، ضمن توضیح روند فعالیت این صنف، به‌طور رسمی کناره‌گیری‌شان را از عضویت، فعالیت و هرگونه تصمیم‌گیری در این صنف اعلام می‌کنند. متن این اطلاعیه که در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ منتشر شده است به شرح زیر است:

انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین ایران در نیمه دوم سال ۹۶و با هدف ایجاد یک تشکل صنفی منسجم برای پیشبرد چندجانبه صنعت وی‌اودی و آی‌پی‌تی‌وی در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرد. اعضای این انجمن که از مدیران پلتفرم‌های فعال آن دوران کشور( فیلیمو، نماوا، لنز، آیو، فیلم‌نت، کاناپه، آی‌سیما، تیوا، آسمان و…) بودند، از ابتدا با برگزاری جلسات منظم هفتگی و پایبندی به اصول تشکل‌های صنفی فعالیت خود را در پیش گرفتند. با این‌حال این روند سازماندهی‌شده پس از مدت کوتاهی ادامه پیدا نکرد و فعالیت صنف از تمرکز بر موضوعات اصلی مطرح‌شده خارج شد. با عدم تشکیل جلسات انجمن و تغییرات گسترده حوزه وی‌اودی و ای‌پی‌تی‌وی که در مدت کوتاهی به‌صورت موازی رقم خورد، عملا انجمن نه کارایی تعریف‌شده را داشت و نه از سوی اعضای فعال آن به رسمیت شناخته می‌شد. تا اندازه‌ای که در همان دوره نیز کناره‌گیری فیلیمو و نماوا به‌صورت شفاهی به اعضای انجمن اطلاع‌رسانی شده بود.

در حال حاضر و بعد از گذشت حدود سه سال از تشکیل انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین، با توجه به شرایط مطرح‌شده و نیز برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی از سوی برخی اعضای انجمن، فیلیمو و نماوا با اعلام کناره‌گیری رسمی، هرگونه فعالیت صنفی در این انجمن را رد می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه مدت طولانی است دخل و تصرفی در امور انجمن از سوی فیلیمو و نماوا صورت نگرفته، هرگونه اظهارنظر از سوی اعضای انجمن در خصوص تصمیم‌گیری‌های جدید یا اعلام آمار و اطلاعات در حوزه سینما و فرهنگ مورد تایید این دو پلتفرم فعال در حوزه وی‌اودی نخواهد بود.

در پایان و ضمن احترام به تمام اعضای انجمن و اقدام‌های انجام گرفته، لازم به ذکر است این اطلاعیه با هدف توضیح روند فعالیت انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین و اعلام رسمی کناره‌گیری مدیران فیلیمو و نماوا از این انجمن صادر شده و کارکرد دیگری نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.