استارتاپ‌ها همگام با طرح توانمند‌سازی زنان روستایی

در جلسه استارتاپ‌ها و مشاوران زن وزارت ارتباطات مطرح شد

1

ایده توانمندسازی زنان روستایی با همکاری و همراهی استارتاپ‌ها شکل گرفته و قرار است در سال ۹۸ اجرایی شود.

صبح روز سه شنبه ۲۱ اسفند جلسه ای  با حضور حانیه سامعی مشاور وزیر ارتباطات در امور زنان، دکتر اسدی مشاور مشارکت زنان سازمان فناوری اطلاعات، نیما محسنی از استارتاپ همگردی، علی منصور از استارتاپ ووپ، سینا عادلی از سی‌سوتک،امین کریمی از تیست ایران، افسانه احسانی از آوای طبیعت پایدار، جعفر محمدی از مهربانانه ، مجیدی از مکانچی و … حضور در سالن جلسات سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در این جلسه که تعداد زیادی از نمایندگان استارتاپ‌ها در آن حضور داشتند؛ با مطرح کردن موضوع تاثیرات صنعت توریسم بر توانمند کردن بانون روستایی استارت و ادامه پیدا کرد. موضوع اصلی این جلسه حول محور چگونگی برنامه ریزی بازسازی خانه‌های قدیمی روستاهای دورافتاده و تبدیل آنها به مکان‌های سنتی، استفاده از هنرهای دستی بانوان روستایی و غذاهای محلیمناطق برای جذب توریست‌ها به این مناطق مطرح شد.

چگونگی سیاست حرکت، ادامه مسیر، فرهنگ‌سازی جهت پذیرش توریست‌ها در مناطق مذکور؛ مباحث  اصلی این نشست را تشکیل می‌داد.تولید محتوای غنی با استفاده از استارتاپ‌های مطرح حوزه گردشگری، برگزاری تور ویژهدر این مناطق،  و پر رنگ کردن  نقش لباس‌های بومی و سنتی این مناطق به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری می‌توان اشاره کرد.

استارتاپ‌های حوزه گردشگری از جمله همگردی،تیست ایران، ووپ، مهربانی، مکانچی و… آمادگی و همراهی  خود را برای حضور در این طرح را اعلام کردند . در نهایت و در انتهای این جلسه  تصمیمات اولیه طرح شفاف سازی شد. بنابر تصمیم شرکت‌کنندگان جلسه؛ قرار شد بعد از تعطیلات نوروز طی جلسه ای اختصاصی گامی در جهت اجرایی کردن این طرح برداشته و از توانمندی‌های بومی و سنتی زنان روستایی  به عنوان منبع درآمدی برای خودشان و یکی از جاذبه‌های گردشگری مناطق ناشناخته روستایی استفاده کنند.

 

 

 

۱ دیدگاه
  1. انتشارات خیلی سبز می‌گوید

    اگر برخی از قوانین دست وپا گیر وجود نداشته باشد توریستهای خارجی (اروپایی و….)وارد ایران میشوند و در آمد بسیار خوبی برای همه مردم ایران ایجاد می شود تمام مناطق ایران جذاب و دیدنی است و بهترین راه در آمد برای ما در این رکود اقتصادی می تواند باشد.

    انتشارات خیلی سبز

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.