استارتاپ‌ها سربازان خط مقدم میدان تلاش برای حفظ ارزش‌ها هستند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در «پنجمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی» عنوان کرد:

0

سورنا ستاری در جمع نخبگان علوم انسانی به اهمیت استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و کسب و کار‌های نو را سربازان خط مقدم میدان تلاش برای حفظ ارزش‌ها دانست.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در «پنجمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی» گفت:‌ اندیشه ناصواب ناشی از خام فروشی و نفتی، به ما قبولانده است که حل تمامی مشکلات کشور در گروی درآمدهای نفتی است در صورتی‌که چنین نیست؛ خوشبختانه این فرهنگ و تفکر در سال های اخیر، با حضور فعالان جوان و خلاق دانش بنیان و استارتاپی بر بستر زیست‌بوم نوآوری تحول یافته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارهای استارتاپی در مسیر تولید محصولات علوم انسانی گام برداشته‌اند و به موفقیت‌های چشمگیری در خلق ارزش افزوده و اشغال توأم با تحول فرهنگی جامعه دست‌یافته‌اند، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه تولید محتوا و علوم انسانی، مبارزان خط مقدم تهاجم فرهنگی و اقتصادی به شمار می‌روند.

ستاری با بیان این‌که در میدان مبارزه تمام عیار فرهنگی علیه کشورمان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها سربازان خط مقدم میدان تلاش برای حفظ ارزش ها هستند، افزود: فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی گرفته تا سرمایه گذارهای بخش خصوصی، نقش مهم و سرنوشت‌سازی در رویارویی با  تهاجم فرهنگی و اقتصادی ایفا می‌کنند. باید فعالان پشت صحنه از جمله سیاستگذاران، نهادهای فرهنگی و دانشگاه‌ها به مثابه جزء جدایی ناپذیر زیست‌بوم، محیطی مساعد برای فعالیت این مبارزان فراهم کنند.

وی یادآور شد: ماحصل پژوهش علوم انسانی به تولید کتاب یا پژوهش محدود نمی‌شود؛  اگر علوم انسانی به درستی در مسیر تجاری سازی قرار گیرد، بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور را به دست کسب و کارهای خلاق این حوزه حل می‌کند و همچنین به یک فرصت تازه برای اشتغال و خلق ارزش افزوده بدل می‌شود.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.