دنیا سیل ایران را ندید/ کمک به آسیب دیدگان سیل با رمزارزها

در نشست خبری «انسانیت ورای سیاست» عنوان شد؛

0

نشست خبری« انسانیت ورای سیاست» با حضور حامد صالحی، رضا قربانی و مصطفی نقی‌پور، مدیر آزمایشگاه بلاک‌چین برگزار شد. این نشست برای شروع کمپین IranRescueBit بود.

تحریم‌های ایالات متحده آمریکا سبب شده تا هلال احمر ایران امکان نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی را نداشته باشد و کمک‌های مالی بین‌المللی به قربانیان سیل ایران متوقف شود.

این کمپین از جانب اکوسیستم رمزارز ایران راه اندازی شده است تا بتواند از طریق رمز ارزها برای قربانیان سیل‌های اخیر کمک مالی بین‌المللی جمع‌‌آوری کند. ماهیت غیرمتمرکز رمزارزها تحت نظارت دولت‌ها قرار ندارد و این امکان سبب می‌شود افراد در سراسر دنیا بدون توجه به تحریم‌ها کمک‌های خود را به صورت مستقیم به آسیب دیدگان سیل برسانند.

حامد صالحی در این نشست گفت: ما به صورت خودجوش این کمپین را راه اندازی کردیم و وابسته به جایی نیستیم. این کمپین یک ماهه است و پس از جمع‌آوری کمک‌ها و تبدیل آن به ریال پول را به هلال احمر تحویل می‌دهیم.

وی افزود: ما با هلال احمر مکاتباتی داشتیم که تا به اکنون مثبت نبوده است، اما ما همچنان تلاش می‌کینم تا رابطه مثبتی برقرار شود تا بتوانیم با هلال احمر همکاری داشته باشیم.

صالحی با اشاره به نقش دولت گفت:‌ ما تنها چیزی که از دولت می‌خواهیم این است که کاری نکند. این کمپین پویاست و جوانان خلاقی در آن هستند که کار می کنند.

وی تصریح کرد: همه اصلاعات این کمپین شفاف است و ما شفاف کار می کنیم. کار ما یک کار سیاسی نیست، بلکه یک کار بشر دوستانه است تا قربانیان سیل ایران فراموش نشوند.

صالحی در پایان یادآور شد: www.iranrescuebit.com  سایت کمپین است و استفاده از آن به صورت شفاف در سایت توضیح داده شده است. این سایت برای کسانی است که در خارج از ایران قصد کمک مالی دارند و به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند کمک‌های خود را برسانند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.