سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی حرکت اول بر آچاره و اوبار

حرکت‌اول حدود ۲۱ درصد از سهام آچاره و اوبار را خرید

1

شرکت ساناگسترسبز صاحب استارتاپ‌های آچاره و اوبار امروز طی قراردادی با حرکت اول هلدینگ سرمایه‌گذاری زیرمجموعه همراه اول نزدیک به ۲۱ درصد از سهام خود را به این شرکت واگذار کرد.

حرکت اول ۲۰/۹۴ درصد از سهام  استارتاپ‌های آچاره و اوبار را به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خریداری کرد. شرکت ساناگسترسبز صاحب استارتاپ‌های آچاره و اوبار امروز طی قراردادی با حرکت اول هلدینگ سرمایه‌گذاری زیرمجموعه همراه اول نزدیک به ۲۱ درصد از سهام خود را به این شرکت واگذار کرد.

اولین قرارداد حرکت اول در زمینه CVC

عباس خوانی مدیرعامل حرکت اول اعلام کرد: «اگر KPI (شاخص کلیدی عملیاتی) استارتاپ‌های اوبار و آچاره به میزان مورد نظر برسد رقم سرمایه‌گذاری به ۲۷ میلیادر تومان افزایش خواهد یافت.»

خوانی با اشاره به ماموریت همراه اول در زمینه تحول حوزه دیجیتالی و تدوین برنامه‌ای پنج ساله برای مدل درآمدی جدید خود گفت: «پس از تاسیس شرکت حرکت اول در هفتم مهر ماه ۹۷، همراه اول ماموریت توسعه مدل درآمدی خود را از طریق این شرکت عملیاتی خواهد کرد.»

به گفته او سرمایه‌گذاری این مجموعه روی استارتاپ‌ها را به شکل CVC یا سرمایه‌گذاری جسورانه مشارکتی خواهد بود.

این عضو هیات مدیره حرکت اول با یادآوری اینکه قرارداد امروز این مجموعه با شرکت ساناگسترسبز اولین قرارداد حرکت اول در زمینه CVC بوده است، درباره دلیل انتخاب ساناگسترسبز گفت: « بیش از یک سال است که مجموعه همراه اول با استفاده از شرکت‌های مشاوره‌ای، پلتفرم‌های مختلفی را از منظر ارزش‌گذاری و مدل درآمدی آنها بررسی کرده و نهایتا تصمیم گرفته است در حوزه حمل‌ونقل و خدمات خانگی سرمایه‌گذاری کند.»

آن‌گونه که مدیر عامل حرکت اول اعلام کرد خدماتی که با سرمایه‌گذاری این مجموعه ارائه می‌شود محدود به منابع مالی نخواهد بود. به گفته عباس خوانی دانش مدیریت شرکت یکی از نواقص اغلب شرکت‌های استارتاپی است. به همین دلیل حرکت اول از طریق کرسی‌های خود در هیات مدیره‌ این شرکت‌ها در مباحثی همچون مدیریت، بازاریابی، ساختار شرکتی و مدل حاکمیتی به آنها کمک می‌کند.

جذب سرمایه 20 میلیارد تومانی

حامد تاج‌الدین، هم‌بنیان‌گذار شرکت ساناگسترپارس و مدیرعامل استارتاپ آچاره نیز با یادآوری اینکه جذب سرمایه از حرکت اول، دومین دور جذب سرمایه ساناگسترسبز است گفت: «پیش از این نیز 1.4 میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود.»

تاج‌الدین درباره تاثیر جذب سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی از حرکت اول گفت: «روند رشد و توسعه ما ادامه خواهد داشت. حتی مذاکراتی برای توسعه آچاره به بیرون از ایران در حوزه کشورهای اروپا و آفریقای جنوبی هم انجام داده‌ایم.»

او با اشاره به اینکه در حال حاضر آچاره نیم میلیون کاربر در کلان‌شهرها دارد از گستره فعالیت این استارتاپ به تمام کلان‌شهرهای کشور تا پایان سال خبر می‌دهد. به گفته او با توان حاصل از پول هوشمند همراه اول تعداد کاربران آچاره به سرعت مرز میلیون را رد خواهد کرد.

منبع پیوست
۱ دیدگاه
  1. مهدی توانگر می‌گوید

    مساله ای که پیش اومده اینه که آیا 21درصد سهام توسط حرکت اول خرید شده یا سرمایه گذاری شده؟ چون میدونید که اگر معامله از جنس خرید سهام باشه پولی عاید شرکت نمیشه و صرفا یکی از سهام دارا سهم خودش رو فروخته، حالا تو تمام اخبار هم اسم سرمایه گذاری اوردن هم اسم خرید سهام. این موضوع بهتره روشن بشه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.