تداوم اعتراض آژانس‌های مسافرتی به ارزان‌فروشی بلیط هواپیما در علی بابا

جلسه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما برگزار شد؛

0

حرمت‌اله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی: «به هیچ وجه مخالف ارزان‌فروشی بلیط هواپیما نیستیم؛ اما این اقدام نباید به ضرر سایر اعضای صنف تمام شود.»

جلسه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، امروز صبح در محل این انجمن و با هدف رسیدگی به موضوع ارزان‌فروشی بلیط هواپیما توسط این وب‌سایت برگزار شد.

این جلسه با حضور رئیس انجمن مربوطه، تنی چند از مدیران وب‌سایت علی بابا، نمایندگان آژانس‌های هواپیمایی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه حرمت اله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به این موضوع که مخالف ارزان‌فروشی بلیط هواپیما نیست، گفت: «به هیچ وجه مخالف ارزان‌فروشی بلیط هواپیما نیستیم؛ اما این اقدام نباید به ضرر سایر اعضای صنف تمام شود.»

او ادامه داد: «انجمن طلایه‌دار ارزان‌فروشی بلیط هواپیماست و حتی زمانی که نرخ ارز در حد امروز رشد نکرده بود، ما به گرانی قیمت بلیط هواپیما اعتراض داشتیم؛ پس نباید ما را معترض ارزان‌فروشی علی بابا بدانید.»

علی‌بابا به نفع خریداران از بخشی از سود خود می‌گذرد

نیما قاضی مدیرعامل وب‌سایت علی بابا در پاسخ به این سوال که چگونه روی بلیط هواپیما چنین قیمت‌گذاری کرده‌اند گفت: «هدف ما این بود که تجربه شایسته‌ای از سفر ایجاد کنیم و یک تحول و حرکت نو در بخش ارائه خدمات سفر انجام بدهیم.»

به گفته قاضی، علی بابا به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در این مسیر از تکنولوژی و هوش مصنوعی در کنار هوش انسانی استفاده کرده و موفق به کاهش هزینه‌ها شده است. در نتیجه از بخشی از سودی که عایدش شده است به نفع خریدار چشم‌پوشی کرده است و بلیط هواپیما را با قیمت ارزان‌تری به خریدار ارائه داده است.

علی‌بابا به فکر مشتری است

توحید علی اشرفی، عضو هیات مدیره و‌ب‌سایت علی بابا هم با تایید گفته‌های مدیرعامل این شرکت گفت: «داستان امروز، مرا به یاد داستان تاکسی‌های اینترنتی و شرکت‌های تاکسیرانی در سال 94 می‌اندازد. در آن سال کمترین نرخ آژانس برای مسیرهای کوتاه 12 هزار تومان بود و حالا با شیفت پارادایمی که اتفاق افتاده است، مسافران می‌توانند با هزینه بسیار کمتری مسیرهای مختلف را طی کنند و این موضوع 100 درصد به نفع مشتری است.»

علی‌اشرفی ادامه داد: «داستان علی بابا هم همینطور است. علی بابا به فکر مشتری است و در این مسیر هم با موفقیت پیش رفته است. ضمن اینکه علی بابا در کنار ارائه بلیط ارزان هواپیما در بخش کارآفرینی نیز موفق عمل کرده است و جزو استارتاپ‌های موفق حوزه گردشگری است. این شرکت در حال حاضر برای بیش از 500 نیروی به صورت مستقیم و 1500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.»

تخفیف از کمیسیون عامل فروش خلاف قانون است

در ادامه رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا انجمن با بزرگترین جرم که تحت فشار قرار دادن مصرف‌کننده در چنین شرایط نامساعد اقتصادی است، موافق است، گفت: «ما با ارزان‌فروشی مخالف نیستیم؛ ولی لحاظ کردن تخفیف برای مشتری از روی کمیسیون عامل فروش خلاف قوانین است.»

گفتنی است که این جلسه با ایجاد اختلال از سوی آژانس‌های مسافرتی معترض که گویا به قصد تجمع در جلسه حضور داشتند توام شد که البته نتیجه‌ای نیز در برنداشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.