اندازه بازار دیجیتال‌هلث ایران به ۹ میلیارد دلار خواهد رسید!

مشکلات و آینده سلامت دیجیتال در ایران؛

0

حمید ملک در رابطه با اندازه بازار دیجیتال هلث در ایران می‌گوید: «با توجه به بررسی‌هایی که داشته‌ایم طی چند سال آینده بازار دیجیتال هلث ایران به رقم ۹ میلیارد دلار خواهد رسید.»

کرفس استارتاپی است که از تیرماه سال 94 وارد بازار سلامت دیجیتال شده است. حمید ملک، یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ و اپلیکیشن کرفس، در گفت‌وگو با مدتورپرس خبرگزاری گردشگری سلامت ایران تاکید کرد کرفس مدت زمان زیادی است که به سوددهی رسیده است و گفت: «با توجه به بررسی‌هایی که داشته‌ایم طی چند سال آینده بازار دیجیتال هلث ایران به رقم ۹ میلیارد دلار خواهد رسید؛ ما این رقم را از طریق بنچ‌مارکی که با بازارهای خارجی داشتیم استخراج کرده‌ایم. اگر بتوانیم حتی زیر یک درصد از این بازار را نیز به دست آوریم عملکرد خوبی از خود نشان داده‌ایم.»

او ادامه داد به طور کلی حوزه دیجیتال هلث به حوزه‌های m-health و tele-health و آنالیتیک داده‌های سلامت تقسیم می‌شود.

به گفته ملک، یکی از مشکلات اصلی در حوزه سلامت دیجیتال ایران، مشخص نبودن مجوزهای لازم برای فعالیت یک شرکت نرم‌افزاری در حوزه سلامت و همچنین کمبود و ضعف‌های مقررات‌گذاری در این حوزه است. او در این رابطه اضافه کرد: «البته در وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش‌هایی می‌شود که این شفاف‌سازی بیشتر صورت بگیرد.»
منبع مدتورپرس
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.